blokkerende achterwielen

RE: blokkerende achterwielen

hallo,
kan iemand me vertellen wat er mis is als bij het remmen mijn achterwielen eerder blokkeren dan mijn voorwielen? Wat moet vervangen of afgesteld worden?
dank u

lelekerd

RE: blokkerende achterwielen

heb je trommels voor of schijven?
Meestal als de achterste blokkeert betekent het dat de voorste remmen dus op zijn. :)
of je remdrukverdeler verdeelt de oliedruk niet hellemaal jofel meer. maar dat lijkt me klein beetje sterk!
wanneer is je remolie vervangen?

RE: blokkerende achterwielen

Is opzich niet heel vreemd hoor dat je achterwielen eerder blokkeren dan de voorste. Ook al heeft een mini niet echt vering, tijdens het remmen wordt de druk op de achterwielen een stuk minder. Hierdoor willen je wielen achter al vrij snel blokkeren voordat ze voor beginnen te piepen. Dit wordt verminderd door de remverdeler. Een soort onderdrukventiel die ervoor zorgt dat de remdruk op de achterse schoenen niet te groot wordt. Deze slijten eigenlijk niet, maar zeg nooit nooit. Als ze slijten komt dat meestel doordat het membraam of de veer welke voor de maximale druk zorgt verslijt en dus meer druk op je achterremdeel laat komen dan eigenlijk zou moeten zijn.

Maar het is toch niet zo'n ramp zo? Staat erg leuk als je je mini door het remmen schuin voor het stoplicht kunt zetten! En nu weet je tenminste ook dat je achteremmen het goed doen. Zolang ze allebei maar tegelijk slippen en je niet bij elke remactie moet tegensturen is er weinig aan de hand lijkt me zo.

RE: blokkerende achterwielen

hallo

voor heb ik schijfremmen.Ik vind ook wel dat de auto nogal trilt en schokt bij het remmen. Voorste schijven versleten? Blokken vervangen?

Thanks

lelekerd

RE: blokkerende achterwielen

Als de auto trilt bij het remmen, kan het onbalans van de wielen zijn, dus dat er een balans lootje ontbreekt, er en kleine ei op de band staat en dergelijke. Echter 9 van de 10 keer zijn het kromme schijven (of 1). Je kunt met vlieg en kunstwerk een schijf wel weer redelijk recht drukken, maar de kans op weer kromtrekken is erg groot bij een keer steven remmen, en het vergt een redelijke mate van 'vakmanschap'. (Haynes categorisering: een sleuteltje of 4 zou ik zeggen) De enige echte goede remedie is het vervangen van de schijven, altijd allebei! Let daarbij ook op eventuele versleten rubbers van o.a. de schokbrekers (-tjes) :) voorsubframe, want die versterken het trillen erg. Maar over trillende remmen is pas nog een lange topic geschreven.

RE: blokkerende achterwielen

Schijfremmen voor , de pads van je remmen kunnen "door" zijn of er zit lucht in , dit kan je zelf meten.
Krik de mini aan 1 kant op en laat je vriendin even remmen (niet te hard).
Kijk dan of je het voorwiel en achterwiel nog kan draaien.
Als er veel verschil in zit qua kracht , kan je eerst je voorpats wisselen.
Wiel eraf , splitpennen eruit , antiratelveer eruit , rempads eruit.
Omgekeerde volgorde , nieuwe erin.
Deze zijn niet duur en is 5 min werk!!!.
Dan als deze op z'n plaats zit , het ontluchtingsschroefje even een beetje open draaien en zeeeeer langzaam remmen en zeeeeeer langzaam weer je voet van de rem halen.
Dan komt ook meteen de eventuele lucht eruit!!
Als je nu nog een trillend stuur hebt , zijn je schijven krom!!
Zoniet , dan lag het dus aan je pads (blokjes).
8) Grtjs Jeroen2

RE: blokkerende achterwielen

Jemig, ik heb me toch zeker een minuut het hoofd zitten breken over van een rempats is. Maar je bedoeld rempaDs, neem ik aan. Remblokjes ook wel, in het Nederlands ;)

RE: blokkerende achterwielen

Kan me de woordverspreking wel voorstellen. Je hoort de mini vaker pats zeggen dan: "Pads"

RE: blokkerende achterwielen

Ok , Ok , ik heb het veranderd , soms is het wel wat te laat om wat goed te schrijven !!
8) Grtjs Jeroen2