zijn de contactpunten ook nog goed? na een tijd stil staan kan er corrosie op komen, je kan er even een schuurpapiertje tussendoor halen.
- Login of registreer om te reageren
zijn de contactpunten ook nog goed? na een tijd stil staan kan er corrosie op komen, je kan er even een schuurpapiertje tussendoor halen.
easy2 schreef:
zijn de contactpunten ook nog goed? na een tijd stil staan kan er corrosie op komen, je kan er even een schuurpapiertje tussendoor halen.
Ha, ik dacht laat ik ook ff de oplossing erop zetten. Ik kwam erachter dat er door de punten geen spanning trok, ook al waren ze gesloten. Het was hier een vijltje, maar dat was de oplossing inderdaad!
Heb nu een vonk, op naar het eerste starten!
RE: Bobine heeft geen spanning, wat nu!
Ingediend door Superrob op ma, 10-03-2014 21:03
Hoi,
Na een volledige restauratie ben ik inmiddels bezig m'n mini weer aan het lopen te krijgen. Aangezien ik m als projectje heb gekocht, heb ik m nooit zien lopen.
Na een aantal middagen zoeken naar het probleem ben ik ff lost. Wellicht dat iemand mij weer op een spoor kan zetten,
Mini is van 77, a+ blok, carb versie, apart startrelais en ook een solenoïd op de startmotor
Probleem is dat de bobine geen vonk gaf, ook niet met direct een bougie erin tegen het blok. Accu is ok.
Test met een lampje op de plus en min van de bobine en in de versnelling verdrukken met sleutel op t contact onthulde dat er geen spanning over stond. Echter, met een multimeter tussen de plus van de bobine en het blok wel een goede spanning.
Het wegnemen van de bobine en vervangen door alleen een lampje gaf hetzelfde resultaat. Geen spanning. Verdelerkap puntjes sluiten en openen, afstand ook netjes gesteld.
Zekeringen zijn goed. Witte draad op de plus van de bobine loopt naar de zekering, splitst ervoor en loopt naar het contact. Wit/zwarte draad van de min loopt naar de verdelerkap.
Dat is wat ik ongeveer zeker weet. De vraag is waarom ik geen spanning over de bobine krijg.
Wie heeft er een goede ingeving?
Thanks!