Ernst schreef:
Ik heb een 1300 blok van een metro erin liggen met een hs 6 carberateur, K&N luchtfilter, andere naald(weet niet precies welke), snel in- en uitlaat spruitstuk en 1 demper achteraan.
hs 6
Heb je je ontsteking al eens gesteld?
- Login of registreer om te reageren
RE: bougie 1 en 2 grijs, 3 en 4 zwart
Ingediend door Ernst op za, 21-02-2004 18:48
Hallo,
Een week geleden ging mijn mini een beetje raar doen. In de hoge toerentallen begon die te stotteren. Dat werd vrij snel erger.
Ik heb een 1300 blok van een metro erin liggen met een hs 6 carberateur, K&N luchtfilter, andere naald(weet niet precies welke), snel in- en uitlaat spruitstuk en 1 demper achteraan. Dit blok heb ik er een maand geleden in gehangen. Hij heeft een maand met een iets te rijk mengsel rond gereden. Ik heb er bij het inbouwen de contact puntjes ontsteking van mijn oude 1000 blok ingezet. Afgelopen week heb ik die vervangen door de elektronische die er orgineel op zat. Ik heb er ook een nieuwe bobine opgezet. Nadat ik dit gedaan had was die nog steeds aan het stotteren. Toen heb ik mijn kop eraf gehaald. Koppakking bleek lek tussen cilinder 2 en 3. Kop laten vlakken en de kleppen laten testen (met vacuum). Kop er weer op met nieuwe pakkingen, kleppen gesteld en carberateur schoongemaakt en er weer op. Nou zit alles in elkaar en heb ik de ontsteking op 12 graden staan en loopt die nog steeds niet lekker. Hij hokt nog steeds in de hoge toeren (niet echt hokken maar het lijkt of die af en toe niet ontsteekt). Na een kwartier gereden te hebben vandaag, met nieuwe bougies, zijn bougie 1 en 2 grijs (bijna schoon), en bougie 3 en 4 zijn zwart. Alsof het mengsel veel te rijk is. Wat kan dit zijn??
Misschien weet iemand van jullie wat hier aan de hand is.
Groeten Ernst