beste is om idd de steunen los te maken en de motor naar rechts te kantelen (op een krik)
Op een andere manier kom je er niet bij helaas
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
beste is om idd de steunen los te maken en de motor naar rechts te kantelen (op een krik)
Op een andere manier kom je er niet bij helaas
Jaapio
ik heb (daarvoor) een 'startersleutel' in de juiste maat, en dat scheelt net effe
(ziet er uit als: )
succes,
Theo van den Bogaard
Theo,
kun je met deze sleutel bij die onderste bout komen?
groeten jurgen
Jaapio,
Moet ik dan de uitlaat van het spruitstuk loskoppelen en uitlaatsteun, koppeling benzineleiding etc om de motor naar rechts te kantelen??
Dacht nl dat je het zo kon doende volgens het boekje.
bedankt in ieder geval
die onderste bout niet want je moet om een hoekje die bout los zien te krijgen omdat de onderste rand van de subframe in de weg zit.
Je kan het blok die kant op tillen en zou je er bij moeten kunnen... Het is me verschillende keren gelukt met de normale steek-ringsleutels/ringsleutels...
ik heb voor het IMM mijn koppelingsplaat vervangen (met het blok op zijn plek) .. het is wel flink pielen omdat je weinig ruimte hebt om 'slag' te maken, ik had alleen de motorsteun en het hondebot los; het koppelingsdeksel kon net uit de motorruimte als ik het kachelkraantje weghaalde en de rembekrachter kon blijven zitten (in principe kan je bij montage dat onderste boutje ook weglaten).
HTH,
Theo van den Bogaard
Lukt het niet met een luchtratel? Voordeel hiervan is dat je geen slag hoeft te maken.
succes
MiniJoey schreef:
Lukt het niet met een luchtratel? Voordeel hiervan is dat je geen slag hoeft te maken.
Luchtratel past niet als het blok nog in de mini ligt.
Zoals beschreven, blok iets kantelen en dan wat moeilijk doen met je sleutel en veel geduld hebben, dan zou het moeten lukken.
gedore ring-ratel-set en geduld en een vriendin met dunne vingers...
gisteren nog gedaan...
Sowieso altijd een ring-ratel setje bij je hebben. Er zijn kwalitatief goede sleutels op de markt voor niet al te veel geld (setje van 30 euro houdt t lang uit) Je hebt ze ook van 10 euro maar die zijn niks waard. (gedore blijft top natuurlijk)
RE: bouten koppelingsdeksel
Ingediend door lup op di, 05-01-2010 11:58
Hallo Hoe krijg ik de onderste 2 bouten van de koppelingshuis los?
Je komt er nl heel moeilijk bij en kan ik dan de deksel erdan eraf halen of moet ik de hele motor eruit tillen??
groeten jurgen