De as in de bovenste draagarm tik je er gewoon uit. Gebruik een houten of kunstof hamer zodat je je schroefdraad niet beschadigd.
- Login of registreer om te reageren
De as in de bovenste draagarm tik je er gewoon uit. Gebruik een houten of kunstof hamer zodat je je schroefdraad niet beschadigd.
Ja dat weet ik. Bij de andere kant kon je hem er zo uit tikken, maar links voor zit super vast.
ja insprayen.. verwarmen.. andere mogelijkheden zijn er eigenlijk niet..
Mocht dat echt niet lukken, dan biedt de tol altijd de oplossing
Jaapio
Beste Smudgge,
Bedoel je het stabilisator stangetje (hondenbot)rechtsvoor (stuur zit links) van het schutbord naar de motor? Ben pas zelf bezig geweest om hier een rubber te vervangen en stuitte toen ook op een vast geroest buisje om de bout heen. WD40 geprobeerd en een klap met de hamer (veel te weinig ruimte voor) lukte niet. Uiteindelijk heb ik de vier bouten op het schutbord los gehaald, de kachelslangen die door dit plaatje heen lopen los gehaald en vervolgens het plaatje in de bankschroef gezet. Het rubber van het hondenbot heb ik kunnen demonteren door een klap met de hamer. Vervolgens alles weer gemonteerd met veel vet.
Groeten,
Han Boonstra.
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/fr ... armout.gif
bij de bovenste draagarm kan ik me niet voorstellen dat de as (nr 9) vastgeroest is .. wel eventueel de bout waar de schokbreker aan vast zit .. wat wil je precies losmaken ??
groetjes,
Theo van den Bogaard
ik denk dat het toch nummer 9 is.. Ik heb thuis ook nog een frame liggen waarbij ik deze er echt met geen mogelijkheid uit krijg
Jaapio
ps: het is idd met al dat vet wel raar dat hij zo vast kan zitten
Ik wil de bovenste draagarm uit het subframe hebben. Nummer 9 in het plaatje zit super vast. Wat achterstallig onderhoud al niet kan doen. De rechterkant ging wel zo los (zat voldoende vet tussen)
dan is de vraag of je het subframe los van de auto hebt of niet (kan je er makkelijker bij met een vuistje of moker )
plaatje (boutjes 6 en 7) moet wel eerst los, dan veel kruipolie erin en kijken of de draagarm op en neer wil (en of de as dan meebeweegt) bij een los subframe is het dan een kwestie van losslaan van de as uit arm en subframe; stoken kan helpen om uitgehard vet weer wat vloeibaar te maken, als de as niet idioot is ingesleten moet 'ie dan toch wel los te krijgen zijn??
revisiesetje bevat nieuwe as, dus kapotslaan van de draad is dan niet zo'n punt, anders voor zichtig te werk gaan en een moer erop ..
succes,
Theo van den Bogaard
Bedankt voor de hulp. Het is eindelijk na veel geweld gelukt. Het was niet mogelijk om het subframe er onder uit te halen ivm ondersteuning van de carroserie. Daarom heb ik een gat door de bodem geboord (was toch nog niet klaar met lassen) en een lange drevel met het wel bekende vuistje gebruikt. Na lang slaan was er eindelijk beweging in te krijgen. Het naaldlager was uiteindelijk de oorzaak met aangekoekt vet/ roest.
RE: bovenste draagarm los krijgen
Ingediend door Smudgge op di, 23-09-2008 18:02
Ik ben bezig om mijn bovenste draagarm los te krijgen. Alleen nu is het asje vast geroest aan de draagarm. Heeft iemand een tip om dit los te krijgen? (het liefst zonder slijptol ).