Brandstof probleem mini van spi en introductie

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

Hallo iedereen,
Ben hier jaren geleden al lid geweest had toen een rode Austin mini...
Ik ben Remco woon tegen woordig in Almere... en werk op schiphol.
zoontje van 12 en ik ben 40.
Ik heb sinds kort een Mini-Van met SPI motor...


Mijn broertje heeft hem ooit draaiend gehad ...maar goed nu dus niet meer :(
Inirtia knop al ingedrukt... maar nog steeds no go...
als je remmen rijniger naar binnen spuit loopt hij wel ..maar pakt de benzine niet op...
nu was ik benieuwd...heeft een Van ook een brandstof pomp in de tank ???
of is dit extra onderdeel in de voorkant mijn pomp... zo ver ik kan zien zit hij op de brandstof leiding naar de spi...de terugvoer loopt ergens weer naar onderen....
hier een foto van het onderdeel

rechts naast de inertia knop... ik vermoed dat dit de pomp is .... bij initieel contact loopt dit ook even en houd dan op..neem aan dat als dit de pomp is deze continu moet werken ??

Iemand een Idee ??? anders ga ik een deze dagen eens direct 12v er op zetten kijken of ik dan wel brandstof krijg...
Ja ik wil de boel nog wel gaan schoonmaken maar eerst maar eens kijken of ik hem lopend kan krijgen.. en dan binnenkort een nieuwe post ... deel 2 de koppeling hahah

Groetjes Rem

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

bij een "normale" spi hoor je de pomp een paar seconden als je het contact aanzet. pas als de motor draait krijgt de pomp pas weer een signaal en blijft hij continu draaien.
dus als ik het goed gelezen heb doet hij precies hetzelfde bij jou.
heb eerder een idee dat dan de injector verstopt zit of geen signaal krijgt.
haal anders de lichtfilter eraf en probeer hem eens te starten, dan moet je onder de injector wel een brandstof nevel zien.

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

Dank je voor je reactie...
Ja initieel hoor je de pomp ff aanslaan maar daarna niet meer...
Ik zal nog eens kijken of ik een spray zie.

Ik zal anders ook eens continu 12v op de pomp zetten kijken of het blok dan blijft lopen...
Kan zijn dat de injector verstopt zit ...mijn broertje had de tank volledig leeg gereden dus geen idee hoeveel troep er door heen is gegaan..
We gaan weer verder kijken bedankt voor je reactie :)

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

origineel bij een spi zit er ook een benzine filter bij het achter subframe, en op de pomp zat volgens mij ook nog een zeefje

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

Ben je al met de koppeling bezig geweest ?
als de krukassensor geen signaal geeft,
loopt de pomp ook niet,
deze zit op het koppelingshuis
onder de startmotor

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

classic-freydis schreef:
origineel bij een spi zit er ook een benzine filter bij het achter subframe, en op de pomp zat volgens mij ook nog een zeefje



Hoi Freydis, bedankt voor de info heb even gekeken en ik heb ze allebij gevonden.. de foto van mijn "rare" onderdeel is de brandstof pomp.

sander":3mhy7e5p]Ben je al met de koppeling bezig geweest ?
als de krukassensor geen signaal geeft,
loopt de pomp ook niet,
deze zit op het koppelingshuis
onder de startmotor[/quote:3mhy7e5p]

Hoi Sander, Ja ben net weer bezig geweest injectie er uit gehaald ..had een vermoeden dat die dicht zat... deze was helemaal schoon.... toen op naar de pomp daar kwam wel degelijk brandsof uit ..... klinkt heel stom ik weet het maar uiteindelijk toch maar de inertia switch losgehaald
en even met remmenreiniger de contacten schoon gemaakt ook de stekker.....
weer in elkaar gezet. ik starte de auto voor de gein en hoorde hem half aanslaan ..had nu in ene eenbrandstof geur in de carberateur ??? injectie er weer ingezet filter er op en guess wat hij loopt weer YAAAAAAAY...

nu komt alleen de koppeling nog grrrrr
kan de koppeling intrappen maar de koppeling werkt niet ...ik kan hem in zijn versnelling zetten bij starten rolt hij naar voren ook met koppeling ingetrapt...dus ik gok dat ik klevende koppeling heb ???

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

Hoi Allemaal
is weer eventjes geleden....
I.v.m. werk koud rot weer en vriendin en kind hahaha in eerste instantie niet veel opgeschoten.
Uiteindelijk zijn we een stuk verder.

De motor liep moeilijk...ook niet gek met een scheur in de benzine slang zit..op lucht loopt ie niet he...
dit gerepareerd... nieuwe bougie kabels geinstalleerd ....lopen als een zonnetje YAAAAY

Koppeling hebben mijn zoon en ik ook gerepareerd..nou ja gerepareerd we hebben hem ontlucht.
Hij schakeld nu helemaal super :)

In het kort hij rijd weer ....

Nu alleen de volgende issues nog:
de claxon en de ruitenwissers ...eerst maar eens de ruitenwisser motor zien te vinden ...claxon is de draad van veroest dus ik vermoed slechte aarde :)

Groetjes Rem

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

De moeilijkste dingen heb je al opgelost, dus dat zal ook wel lukken.
Ruitenwisser-motor zit rechts (voor de kijkers links) boven in de motorruimte, met de kromme buis eraan vast.
Ik zou eerst je zekeringen controleren op oxidatie.

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

JosCM schreef:
De moeilijkste dingen heb je al opgelost, dus dat zal ook wel lukken.
Ruitenwisser-motor zit rechts (voor de kijkers links) boven in de motorruimte, met de kromme buis eraan vast.
Ik zou eerst je zekeringen controleren op oxidatie.




hoi Jos.... bedankt ik heb de ruitenwisser motor gevonden....
Ben alleen door me rug gegaan en het sneeuwt dus wordt ff niet klussen maar het gaat goed komen..
ik ga zowiezo de zekeringen nog ff na lopen zien er goed uit maar toch werkt de linker stick op de stuurkolom niet helemaal....

ik laat het jullie weten :)
Groetjes Rem

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

Hoi weer ff een kleine update...
kon het toch niet laten en heb mijn claxon er maar uit gehaald...


en maar even uit elkaar geschroefd en stroom er op gezet ..... conclusie dood :(


Jammer ziet er mooi oud uit ..... heb een nieuwe moderne gehaald ..maar moest nog even een nieuw stekkertje en wat draad hebben.
Mijn Pa had nog wat draad en stekkertjes liggen de electro techneut die hij is :) dus in de bus naar mijn ouders.

Mijn pa kon het niet uitstaan en toch benieuwd waar zich het probleem bevond... Alles uit elkaar gehaald en met de stroom meter kijken waar het probleem zit.
na 45 minuten meten schoonmaken en nog eens meten... hebben we er 12v opgezet en werden we luid ontvangen door de claxon.
de stel schroef nog wat aangepast en we hadden een oorverdovend geluid \\:)/
Daarna heb ik de rest schoongemaakt roest en alles verwijderd dat het weer mooi glimt ...op de verweeerde verf na....








Daarna alles weer in elkaar gezet tijdelijk natuurlijk en nog een keer getest...yep piepende oren.

vanavond thuis het rode roest en het rooster helemaal geschuurd buiten en binnen en in de hammerite gezet had ik toch nog liggen... 1 ding is zeker de claxon doet het en de claxon knop in de mini ook nieuwe claxon doet het prima tot deze klaar is.
sry van de foto's maar gewoon happy en ook wel trots op me pa dat hij het weer doet :)







Het befestigings ijzertje was ook roestig ook maar even schoon gemaakt en gespoten ziet die er ook weer netjes uit...en ja ik denk om de aarde haha komt goed...
Groetjes Rem

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

Elke overwinning moet je vieren, dus deze van een weer werkende toeter ook!
Goed bezig geweest! :D d:)b

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

Prachtig ! Hier hou ik van. d:)b
Niks nieuwe chinese troep, gewoon de originele Engelse in ere herstellen.
:)\\_

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

Volgens mij ken ik deze Mini.
Heb ik jaren geleden eens een reparatie aan gedaan.
:)

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

de pizzaman schreef:
Volgens mij ken ik deze Mini.
Heb ik jaren geleden eens een reparatie aan gedaan.
:)



Cool hij leeft nog steeds hoor.. gaan hem weer helemaal stap voor stap dingen doen.
hij is een aantal jaren van mijn broertje geweest.... Die is geemigreerd en zo bij mij beland.

Dank je Jos .. ik doe mijn Best :)



Heb een kleine reparatie gedaan de ruitenwissers..
Heb met mijn Pa de electrische verbindingen gecheckt maar die bleken te werken...
De motor werd alleen heet... dus hij doet het wel maar loopt niet dus iets zit vast...
uiteindelijk alles er uit geschroefd. en schoongemaakt dit was een operatie op zich want het tandwiel aan de bestuurders kant wilde niet of nauwelijks draaien.
alles los gedraaid en met gepast geweld brander olie waterpomptang en een bankschroef ..ook deze weer naar behoren. uiteindelijk ook alles ingebouwd en het werkt weer zoals het hoort...

Enigste wat niet helemaal goed ging die dag was het uitparkeren van de overbuur vrouw...
wij druk bezig de boel te repareren ...zij kleppend de auto in gestapt...
resultaat kleine deuk links voor en spoor verbreder gescheurd.. koplampring iets verbogen.. en de bumper ook..
maak een dezer dagen nog wel even foto..want nu lukt het even niet.

Groetjes Rem

RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie

Zo. Zo'n buurvrouw wil ik ook. NOT !
:(( :'(