RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie
Ingediend door classic-freydis op vr, 23-12-2016 21:42
bij een "normale" spi hoor je de pomp een paar seconden als je het contact aanzet. pas als de motor draait krijgt de pomp pas weer een signaal en blijft hij continu draaien.
dus als ik het goed gelezen heb doet hij precies hetzelfde bij jou.
heb eerder een idee dat dan de injector verstopt zit of geen signaal krijgt.
haal anders de lichtfilter eraf en probeer hem eens te starten, dan moet je onder de injector wel een brandstof nevel zien.
- Login of registreer om te reageren
RE: Brandstof probleem mini van spi en introductie
Ingediend door RemcoL op vr, 23-12-2016 17:49
Hallo iedereen,
Ben hier jaren geleden al lid geweest had toen een rode Austin mini...
Ik ben Remco woon tegen woordig in Almere... en werk op schiphol.
zoontje van 12 en ik ben 40.
Ik heb sinds kort een Mini-Van met SPI motor...
Mijn broertje heeft hem ooit draaiend gehad ...maar goed nu dus niet meer
Inirtia knop al ingedrukt... maar nog steeds no go...
als je remmen rijniger naar binnen spuit loopt hij wel ..maar pakt de benzine niet op...
nu was ik benieuwd...heeft een Van ook een brandstof pomp in de tank ???
of is dit extra onderdeel in de voorkant mijn pomp... zo ver ik kan zien zit hij op de brandstof leiding naar de spi...de terugvoer loopt ergens weer naar onderen....
hier een foto van het onderdeel
rechts naast de inertia knop... ik vermoed dat dit de pomp is .... bij initieel contact loopt dit ook even en houd dan op..neem aan dat als dit de pomp is deze continu moet werken ??
Iemand een Idee ??? anders ga ik een deze dagen eens direct 12v er op zetten kijken of ik dan wel brandstof krijg...
Ja ik wil de boel nog wel gaan schoonmaken maar eerst maar eens kijken of ik hem lopend kan krijgen.. en dan binnenkort een nieuwe post ... deel 2 de koppeling hahah
Groetjes Rem