Het antwoord weet ik niet direct, maar sinds wanneer heb je een Spi? Paarse weg?
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Het antwoord weet ik niet direct, maar sinds wanneer heb je een Spi? Paarse weg?
Dennis
Dennis schreef:
Het antwoord weet ik niet direct, maar sinds wanneer heb je een Spi? Paarse weg?
Dennis
Hey Dennis,
De paarse is niet weg hoor maar staat weer in de stalling,de spi heb ik gekocht voor de wintermaanden.
Ik zie dat jij een mpi erbij heb???
Heb jij niet toevallig een goede relaisbox liggen om even te testen om er helemaal zeker van te zijn dat dat het echt niet is.
En ik dacht dat we nog een beetje gingen lassen aan je Bertone?
Gr Maurice.
Met een diagnosecomputer kun je het brandstofpomprelais aansturen en zien of de ECU de pomp wel aanstuurt. Als dat werkt is de relaimodule verdacht. Heb al een paar SPi's gehad waar de aansturing vanuit de ECU niet werkte, allemaal met een ECU met 1 stekker. Meten is weten ;-)
Al een keer zo'n ECU opengetrokken? Ik weet niet of het zo'n ingegoten print is of niet.. Misschien dat een powertransistor het loodje heeft gelegd. Dat is dan vaak simpel en goedkoop te vervangen (lang leve Conrad).
alle bedrading/massa nagelopen
zit daar niet ook nog een zwevende zekering bij (~achter het luchtfilter)?
bij mij ('93 Spi) was een keer 1 contact daar niet goed, de zekering zelf wel ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Theo van den Bogaard schreef:
alle bedrading/massa nagelopen
zit daar niet ook nog een zwevende zekering bij (~achter het luchtfilter)?
bij mij ('93 Spi) was een keer 1 contact daar niet goed, de zekering zelf wel ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Hoi Theo,
Die zekering heb ik ook gecheckt en die was goed.
Iig bedankt.
streetscreamer schreef:
Al een keer zo'n ECU opengetrokken? Ik weet niet of het zo'n ingegoten print is of niet.. Misschien dat een powertransistor het loodje heeft gelegd. Dat is dan vaak simpel en goedkoop te vervangen (lang leve Conrad).
Hoi,
Ecu nog niet opengehaald er zit 1 boutje zo ver weg dat je je halve motor moet slopen,maar ja als het nodig is dan moet het maar.
Gr Maurice.
Bedenk wel dat er enkele componenten Van de ecu met een warmtegeleidings pasta tegen de aluminium behuizing gelijmd zitten, die je weer op eenzelfde manier zult moeten verlijmen bij het in elkaar zetten.
Laat iemand m toch gewoon uitlezen voordat je dergelijke toeren gaat uithalen en misschien juist wel meer kapot maakt!
Bartje schreef:
Met een diagnosecomputer kun je het brandstofpomprelais aansturen en zien of de ECU de pomp wel aanstuurt. Als dat werkt is de relaimodule verdacht. Heb al een paar SPi's gehad waar de aansturing vanuit de ECU niet werkte, allemaal met een ECU met 1 stekker. Meten is weten ;-)
hoi Bartje,
Helaas heb ik geen uitlees apparatuur en de meeste garage's kunnen ook geen mini's uitlezen.
Eigenlijk zoek ik iemand die die een goede relaismodule heeft liggen om even te testen en dan dat te kunnen uit te sluiten en dan zal het daarna waarschijnlijk in de ecu zitten.
Weet jij misschien of een spi het zelfde relaismodule heeft als een mpi?
Gr Maurice.
De relaisboxen van een Spi en Mpi zijn verschillend! Ik kan m eventueel uitlezen maar ik woon ten zuiden van Rotterdam. Misschien dat iemand anders dichterbij woont?
Ingediend door bram-db op vr, 08-11-2013 12:20
Bij mijn spi word de pomp ook niet meer gestuurd door de ecu...
Ecu moet met de massa de relais schakelen...
Doe hij dus niet meer!
Er is nu draadje van relais box naar de massa en hij werkt weer perfect, enkel blijft de pomp nu draaien...
Bram
RE: Brandstofpomp weigert.
Ingediend door mauricevd op ma, 04-11-2013 18:51
Hallo,
Ik heb een klein probleempje waar ik zelf niet helemaal uitkom.
Het volgende is het geval:
Mijn Mini spi 95 Heeft problemen de brandstofpomp in te schakelen.
Nu heb ik al de contactjes van de relaisbox laten solderen en doormeten dus dat is het niet,ook heb ik het normale relais voor de box vervangen en nog is het niet goed,alle bedrading/massa nagelopen en nog niet,pomp uit de tank gehaald en nog niet.
Nu is het wel zo als ik het contact 20/25x omdraai dat die dan ineens wel inschakeld en dan als die warm is het steeds beter doet.Je ziet op het relais in de box dan het koperen plaatje van het brandstofpomprelais flink heen en weer gaan en volgens mij moet die gewoon blijven plakken toch?
Ik weet het even niet meer
Gr Maurice.