Brandstofsysteem

default

RE: Brandstofsysteem

Beste mensen.

Ik heb een vraag betreft de brandstofsysteem van een 1.3 spi.
Graag zou ik willen weten hoe deze precies in elkaar zit.
Aangezien ik vanaf mijn tank 3 slangen/leidingen zie vertrekken richting mijn motorblok.
Eenmaal bij de motorblok lopen 2 leidingen naar de carburateur en 1 leiding gaat uiteindelijk naar een cilinder die gemonteerd zit bij mijn wiel aan de bestuurderskant.
Ik wil weten wat dit precies is en wat het doel hiervan is.

Mijn probleem met de mini heb ik hier al eens een keer aangekaart. Motor valt uit.
Echter is het probleem weer terug en vermoed ik dat er iets mijn leidingen is.

Groet, Pascal

RE: Brandstofsysteem

vanaf de tank lopen de leidingen direct naar de injector op het motorblok, alleen bij de aanvoer zit er een filter tussen(is gemonteerd onder de tank op het subframe).
de 3e leiding is een ontluchtings leiding en loopt naar een (koolstof)filter in het linker voorspatbord. en vanaf het filter loopt er een leiding naar het inlaat spruitstuk.

RE: Brandstofsysteem

hier is een plaatje van de leidingen mocht je die nog niet gezien hebben:

link

ik zat te denken, misschien is je 'fuel cut off switch' wel overgevoelig. Je kan deze 2 draden eventueel tijdelijk doorverbinden om dat als potentieel probleem uit te sluiten.

(dat zou dan beteken dat je 's ochtends rustiger rijdt dan 's middags :P )

default

RE: Brandstofsysteem

Dank jullie wel voor de reactie.

Ik begin onderdaad te denken of het niet mijn koolstof filter is. Of de aansturing hiervan. Gisteren alle leidingen doorgwblazen en opnieuw gemonteerd. Alleen merkte we bij de koolstof filter geen verschil. De slang wat vanaf de carburateur komt die zuigt lucht aan. Maar voor de aansturing merken we niets.