Daar klinkt het wel naar.....
sorry.
Maar één geluk; de koppakking van een mini is goed zelf te vervangen en vrij eenvoudig om te doen.
Laat hem eerst even afpersen om zekerheid te hebben.
Succes!
- Login of registreer om te reageren
Daar klinkt het wel naar.....
sorry.
Maar één geluk; de koppakking van een mini is goed zelf te vervangen en vrij eenvoudig om te doen.
Laat hem eerst even afpersen om zekerheid te hebben.
Succes!
Ingediend door martijnw op do, 04-06-2009 20:08
Ik zal wel een pakking set gaan bestellen en het zoiezo vervangen, maar zal daar het hoge olie verbruik ook vandaan komen??
Daar kan zeker ook het hogere olie verbruik van komen.
ps..nadat de pakking vervangen is.. spoel je koelsysteem dan even door en ververs dan met nieuwe vloeistof..tis gezonder voor je Mini
Ingediend door martijnw op za, 13-06-2009 00:22
Net eindelijk tijd gehad om naar mijn mini te gaan kijken, kop eraf gehaald en mijn cilinders stonden vol met water, bougies zat een hele vieze dikke aanslag op, ik snap eigenlijk niet dat hij het nog deed, morgen alles lekker schoon maken en alles vervangen....
Als je de kopbouten losdraaid, loopt de koelvloeistof, uit de cilinderkop, tussen de pakking door, zo je cilinders in......
Groet ron
Had je misschien beter eerst even het koelvloeistof af kunnen tappen. Zo kan de koelvloeistof langs de zuiger & schraapveren lopen je blok in. Ik had voor de zekerheid nu ook even de olie + filter ververst, is nooit slecht idee en kost niet veel .
Ik had het pasgeleden ook bij een Nissan Micra (Gekocht voor €75) en die had ook een lekke koppakking. Overigens zat van de Micra ook het koelsysteem vol met olie waardoor de koeling ook niet goed meer werkte (lees oververhitting ). Weet niet hoe lang je er mee gereden hebt of hoeveel olie er in het koelsysteem zit maar even doorspelen is volgens mij wel een goed idee, bij de Micra kwam er behoorlijk wat uit, had hem doorgespoeld met terpentine en water.
Groeten Miniauto.
Ingediend door mini_man op zo, 09-08-2009 12:23
Ik heb nu ook last van dat schuim/mayonaise. Het zit echter niet in het kleppendeksel, alleen in de radiateur. Ik meen te weten dat dit dus komt door olie in het koelsysteem, dus waarschijnlijk een lekje in de kop pakking. Wellicht tussen een olie/water kanaal. Want de motor loopt nog als een trein.
Ook heb ik m'n garage even gebeld, een mini specialist. Maar volgens hem kan het ook komen doordat er gewoon viezigheid in de vloeistof zit waardoor dat schuim kan ontstaan. Het water is dan ook aardig vies..
De koelvloeistof blijft overigens gewoon op peil, ook m'n olie blijft goed. Hij lekt een klein beetje bij een kering.
Wat denken jullie? Ik ga zowiezo m'n koelvloeistof vervangen, kijken of het dan nog terug komt. De laatste keer dat het vervangen is, is ook al weer té lang geleden denk ik zo..
Eerst ff met alleen water doen om aan te kijken of het weer bruin wordt, zo niet dan schone, nieuwe koelvloeistof erin. Gebeurt dat wel dan heb je iig geen nieuwe koelvloeistof verspild.
Of kraanwater met zo'n schoonmaak spulletje erin om je koelsysteem te spoelen.
RE: Bruin dik schuim in koelvloeistof
Ingediend door martijnw op do, 04-06-2009 19:54
Mijn mini 1000 uit '88 gebruikt al enige tijd flink wat olie en nu werd hij vd week ook een keer flink warm elke keer als ik stil stond. Resevoir van de koelvloeistof nagekeken, was helemaal leeg, gevuld met water en de dag erna keek ik erin en zat het vol met uiteraard water met daarbovenop een dikke laag vies bruin schuim.
Kan het zijn dat mijn koppakking lek is en hij daardoor olie verbruikt en dat er zich schuim in mijn reservoir vormt??