Da's dus een chrome zonder knik.
Zelf heb ik een RVS bumper met overriders, ook mooi, maar stukkie duurder.
Koop wat jij mooi vindt.
- Login of registreer om te reageren
Da's dus een chrome zonder knik.
Zelf heb ik een RVS bumper met overriders, ook mooi, maar stukkie duurder.
Koop wat jij mooi vindt.
Tuurlijk koop ik wat ik mooi vind.
Echter de Van is nu helemaal origineel en dan is het leuk om de laatste details ook origineel te maken.
Als ik aan de restauratie ga beginnen dan wordt 'ie weer helemaal anders (niet te rigoreus, kan ik altijd nog terug naar origineel).
Aan de andere kant is een bumper met overriders ook wel mooi.
Groet ron
Het laatste plaatje en de link, zo ziet de mijne er ook uit (de auto), alleen met een ribbeldak zonder luikje en de spiegeltjes iets te ver naar voren op het spatboard.
Van de eerste kan ik niet echt zeggen dat ik de foto vertrouw, deze bumper is wel aflopend, maar de Van is custom-made, en kan me niet herrineren dat er witte bumpers af fabriek zijn geleverd.
Verder ziet het er wel stoer uit met de overriders.
Deze moeten er bij mij ook op komen.
Groet ron
ayla schreef:
en kan me niet herrineren dat er witte bumpers af fabriek zijn geleverd.
Dacht dat het gewoon een zilveren/chromen bumper was die door het licht wit lijkt.
ayla schreef:
Op het IMM was er iemand die mij vertelde dat er op mijn Van geen originele bumper zit (bedankt Bart/racing green )
Sorry Ron
Zijn van- en pick-up bumpers niet identiek aan die van een saloon eigenlijk ?
Volgens mij wel, thuis heb ik ook even op de saloon gekeken ('92 cooper) en hier zit een 'aflopende' op.
Maar ja, heb ik weer een speciale.
Groet ron
Ps bart; no offense, als jij het niet was, dan had later iemand anders het wel verteld.
Nou..krijg ik enkele dagen geleden knutsel op bezoek, en wat blijkt ? Dat mijn pick-up OOK geen originele achterbumpers heeft daar kom ik dan pas achter na een jaar of zes.. Moet nog wel even op onderzoek uit hoe en wat, maar ik zou de achterbumpers van een clubman estate hebben. Dus ik voel volop met je mee Ayla, en ga nu stilletjes aan op zoek naar de goeie bumpers.
Ha die Bart,
Als ik het altijd goed begrepen heb, dan hebben de Van en de Pick-up rechte bumpertjes en de estate met een puntje om het hoekje naar de zijkant.
Echter nu we het erover hebben heb ik ook weleens gehoord dat een pick-up een rechte doorlopende bumper had.
Groet ron
zoiets:
(.. afhankelijk van leeftijd volgens mij ..)
FWIW,
Theo van den Bogaard
theo dat zou kunnen ook al kan ik ze niet terugvinden in het onderdelen boek.racing grean heeft de bumpers van een clubman estate aan de achterzijde en aan de voorzijde de bumper van een 1100 speciaal die in chenef in belgie is gemaakt.de voorbumpers passen dikwijls op elkaar maar de bumper van de clubman past niet. deze is rechter en heeft 2 uithollingen voor de knipper/stadslichten.het profiel is wel het zelfde als van de 1100 speciaal en de 1275 G.T ook zijn er met verschillend aantal bevestigingsbouten.de voor en de achterbumper zijn gelijk aan elkaar met uitzondering van de VAN de ESTATE de PICK UP en de CLUBMAN.racing green ik wil je achterbumpertjes best omruilen voor het tijpe dat je nodig heb.indien de rechter bumpertje goed is en je mij even tijd geef om ze te vinden.
heb alles nog eens nagekeken en op de VAN en de PICK UP zaten de "ronde"bumpers en in het chrome en het zwart uitgevoerd.de rechte achterbumper kan ik nergens vinden .mischien portugees of door accesware boeren op de markt gebracht wie weet het ik ben benieuwd ayla heb je hem met een triangel gesleept?(als een aanhanger achter mijn bus) fototje??
hij staat op de mk I microfiche:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dl/5j11.gif
(alleen niet met een jaar/begin-/eind-aanduiding - excuseer de kwaliteit maar het is een scan van een afdruk van een fiche )
dus het is origineel .. maar verder ??
groetjes,
Theo van den Bogaard
perfect ik heb best wel wat fiches maar niet allemaal er zijn ook twee verschillende uitgevers van deze fiches.de originale kan ik uitlezen maar de andere krijg ik niet ver genoeg vergroot om er iets van te maken.deze zijn van ;PCMI microform transparancies ncr international products division.op welke uitgifte datum staat de fiche en zijn het de originale .deze vergroten 48 x en de andere moeten minstens 96x of meer worden vergroot wie weet dit
volgens mij was het een austin/rover uitgave (datum weet ik niet), ik heb ze een tijd geleden eens geleend, pas sinds kort heb ik een eigen set (ook origineel, austin/rover).
het kan zijn dat de capaciteit van je leesapparaat niet genoeg is, je kan proberen bij een grote openbare bibliotheek of een universiteitsbibliotheek of je gebruik mag maken van hun apparatuur (zou moeten mogen).
groetjes,
Theo van den Bogaard
Voor fiches met een andere schaal kan (of moet ik zeggen kon) je andere lenzen krijgen voor in je apparaat. Misschien eens rondkijken op een rommelmarkt? Zou wel toevallig zijn als een bibliotheek met dezelfde schaal werkt want er zijn er zeker wel meer dan 2 verschillende
denk aan een microscoop, waar je verschillende lenzen voor kunt draaien, de meeste bibliotheken moeten juist op die verschillen zijn voorbereid, i.v.m. buitenlandse microfiches, boeken, kranten en wat al niet .. hier bij de bibliotheek is er ook nog de mogelijkheid tot printen op a4 of a3.
FWIW,
Theo van den Bogaard
ron bedankt heb je hier geen problemen met de politie.het gewicht zou geen probleem mogen zijn.wat de lens betreft ;ik ben al bij de bieb en het gemeentearchief geweest maar niemand heeft de juiste lens.ik zoek er al jaren naar maar kan hem niet vinden.ook en complete viewer van het juiste formaat ben ik nog niet tegen gekomen
@ Knutsel; nee, ik ben heen en weer naar Salou geweest en ben vele agenten tegen gekomen, maar geeneen heeft mij aangehouden.
Ook niet toen ik in de spits van Amsterdam naar Nijmegen reed.
Verder is het toegestaan mits alle verzekeringen in orde zijn (reis en kredietbrief +, apk voor beide auto's en de normale verzekeringen met groene kaarten) en het trekkende voertuig moet het gewicht van het getrokken voertuig ongeremd mogen trekken, op kenteken.
Dit wordt tevens gedaan door mensen uit de 'burton-kitcar-club' en mensen van de kever en buggy-club (ook actief op dit forum, te zien in topics 'slepen en lieren' en 'mini achter camper').
Groet ron
knutsel schreef:
racing green heeft de bumpers van een clubman estate aan de achterzijde en aan de voorzijde de bumper van een 1100 speciaal die in chenef in belgie is gemaakt. ik wil je achterbumpertjes best omruilen voor het tijpe dat je nodig heb.indien de rechter bumpertje goed is en je mij even tijd geef om ze te vinden.
Ik hou je aanbod in overweging maar heb zelf nog een tweede setje achterbumpers nodig dus wacht nog even af hoe en wat ik ga doen. De 1100special bumper met vlak stuk stond op de van van ayla, op mijn mini staat gewoon en ronde. Dat was de goeie toch dacht ik hé ?
Wat de achterbumper in één stuk betreft die was inderdaad van fabriek uit geleverd, in 1969 was dat zeker het geval volgens de 2de folder. Geen idee of het standaard of als optie was, en waarom dat nadien dan weer anders was. Vermoedelijk omdat kortere bumpers minder kosten aan materiaal.
Maar ik wijk af
RE: bumper voor op m'n Van
Ingediend door ayla op vr, 10-06-2005 09:25
Nu zit ik met de volgende vraag, op het IMM was er iemand die mij vertelde dat er op mijn Van geen originele bumper zit (bedankt Bart/racing green
).
Nu is mijn vraag wat hoort er origineel voor bumper op een '79 Van 1000?
Nu zit er een met een extra knik, horizontaal, zodat er een "vlakke" bovenkant op zit. Er werd gesugereerd dat de huidige er een was van een 1100 special.
Groet ron