Ja dat kan, alleen wat heb je eraan? Beetje overkil voor zo'n blok. Das leuk voor echt out en out race, maar voor de straat heb je echt zat aan een enkele hoor....
- Login of registreer om te reageren
Ja dat kan, alleen wat heb je eraan? Beetje overkil voor zo'n blok. Das leuk voor echt out en out race, maar voor de straat heb je echt zat aan een enkele hoor....
Nee, want een carb zal alleen maar zorgen voor een mengselverhouding. maar als deze al voldoende is met 1 carb zal een 2de carb wienig tot niks toevoegen (waarschijnlijk het laatste). En 1 zo'n carb moet ongeveer 120Pk aankunnen, dus denk niet dat het heel veel zin heeft....
plus dat je ook nog eens een linkse en een rechtse carb moet hebben anders kun je er nooit wat tussen maken dat ze exact gelijk lopen en een lijkt mij ook meer dan genoeg.
hilbert
Ter aanvulling: een HIF heeft dan welliswaar geen floatkamer die in de weg zit zoals bij een HS, maar de bediening moet voor zo'n opstelling wel gespiegeld zitten, dus je hebt toch een linker en een rechter carb nodig.
Daarnaast heb je met twee HIF44's ongetwijfeld veel te veel oppervlak en blijft de gasstroom niet mooi op gang. Er komen dus eerder minder dan meer pk's uit.
Ik ben me persoonlijk op het moment aan het beraden over dubbele carbs, maar ik twijfel tussen twee keer HS2 (32 mm) of twee keer HS4 (38 mm); ik maak me met die HS-4en al zorgen dat ik datzelfde probleem krijg (HS2 is redelijk vergelijkbaar met een enkele HIF44, maar is net ietsjes minder qua flow).
het kan natuurlijk wel:
http://www.beavispits.co.uk/borris/mini.html
(en die is er ook mee bij de Noordkaap geweest .. )
hij had zelf de 'linkage' gemaakt, maar daar kan ik zo even geen link naar vinden ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Op de foto zie ik toch wel gespiegelde carbs (bij een standaard HIF44 zoals je ze op een Mini vind zit de bediening aan de radiateurkant, bij die ene waar je op 1 van de foto's tegenaan kijkt zit hij aan de andere kant). Die bestaan vast wel en bovendien lijkt me dit een motortje die misschien wel weg weet met de extra capaciteit van een tweede 44.
ik zou t ook bij 1 carb houden
je moet dan zowieso op zoek naar breinaalden voor je carbs en dan nog goed stellen
veel lucht is leuk , maa t moet ook je cylinders in en uit kunnen: stop je geld liver in een goede kop
dat helpt al veel beter
He eelke, het zijn gespiegelde carbs heb een ander fotootje van zijn mini gevonden :
Zier er vrij simpel uit toch?
Zeker. Maar het punt is dat de topicstarter nu waarschijnlijk met twee rechter carbs zit.
Is ook wel aan te passen met een strip van 2mm RVS. deze kan je dan in een grote U vorm buigen, en wel nameten dat ie precies recht zit. 2mm buigt ook niet echt mee, dus dat wordt grof geweld gebruiken met de vlam erop. Alleen hoop ik dat het dan wel gaat met je motorkap. Gewoon een gespeigelde carb blijft veel beter in ieder geval, vanwege het flexen van die verbinding....
Het zijn dus geen gespiegelde carbs, want die de aansluitingen voor de benzineslangen zitten aan de zelfde kant.
De bediening van de gaskleppen zal wel aangepast zijn.
Je kunt dus met wat aanpassingen een dubbele hiff44 (of 38 ) maken. Zorg alleen wel dat je de carbs dan reviseerd anders heb je een gare carb en een wat minder gare, en dat loopt ook niet geweldig. Dit natuurlijk buiten het fijt om dat 2xhiff44 een beetje overkill is .
Er bestaan wel gespiegelde hif44's, ze zitten bijvoorbeeld soms op een 3500 V8...
Ik zou eerder voor 2x hif38's gaan! De assen van de gasklep zitten in lijn en lopen door de carb heen, dus die zijn wel te koppelen. Je choke wordt moeilijker, die komen er niet doorheen.
RE: Carberateur
Ingediend door Mark040 op za, 12-03-2005 12:41
Ik heb een vraag ik heb een mini met een 1275 metro blokje er zit een HIFF44 carb op ik was zo aan het zoeken en toen kwam ik nog zoon zelfde carberateur tegen kan ik met deze 2 een dubbele carberateur maken??