carberateur afstelling

RE: carberateur afstelling

Goedenmiddag,

Er was een stangetje van mijn carbarateur aan de onderkant losgeschoten. Toen ik het weer bevestigd had dacht ik draai de stelschroef onder de carbarateur iets uit waardoor ie minder zuinig rijd maar wel beter optrekt. Maar.... Ik ben te enthousiast geweest en nu had ik tot op het eind uitgedraaid. Nu slaat de auto niet meer aan en ik weetr niet meer in welke stand ie stond. Ik heb de bougies bekeken en ze zijn helemaal zwart. Wat moet ik nu doen om de auto weer aan de praat te krijgen? Ik bedoel misschien kan je terug naar een basisinstelling graag tips wil toch wel graag zsm weer rijden. ps dit doe ik nooit weer!! :(

Ik heb een 1000cc automaat mischien is dit ook weer anders??
Er woont niemand zeker in de buurt die mij hiermee kan helpen of tegen een mini prijs (hoogezand woon ik)

Alvast bedankt.

Loekie

RE: carberateur afstelling

Zwart betekent dat ie te veel benzine krijgt.

Als je die stang onderaan de carb. indraaid, dan zal die minder benzine krijgen en als je hem uitdraaid, dan zal die dus meer benzine krijgen.

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar wat je het beste kan doen is je mini starten (proberen) en iemand anders aan die stroef laten draaien, dan moet ie op een gegeven moment aan slaan.

RE: carberateur afstelling

Meestal slaan dat soort schroeven een beetje vettig en trekken vuil aan; maar natuurlijk alleen het gedeelte dat uitsteekt. Misschien kun je het nog zien, dan is het heel simpel. Ik zou het niet op goed geluk proberen (zoals sebastian zegt, vind je accu niet leuk...)
Verder moet je niet van dit soort dingen schrikken en zeggen dat je het nooit meer doet. Zie het meer als een leerweg 8)

RE: carberateur afstelling

in en uit gedraaid gaat gewoon niet aan. Verzuipt continu denk dat er meer aan de hand is. Of denken jullie daar anders over? Hij vonkt goed.

Grt Loekie

RE: carberateur afstelling

Waarschijnlijk heb je een HS4 carburateur en is het stangetje waar je het over hebt de stang van de choke. De choke van de HS4 werkt dmv het naar beneden trekken van de sproeier om zo een rijker mengsel te krijgen.

De stelschroef waar je aan hebt gedraaid is dus de mengsel schroef. De precieze afstelling weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar begin maar eens met die schroef helemaal naar boven te draaien en dan weer anderhalve slag naar beneden. Dat is min of meer de standaard instelling.

Dennis

Omdat het een automaat betreft kan de stang waarover je het hebt ook van de kickdown zijn.

RE: carberateur afstelling

het is inderdaad de chokestangetje die met een soort klemmetje vastzit. Ik zal hem eens helemaal indraaien en dan 1,5 slag open zetten. Bedankt voor de tip. Nog meer tips?

alvast bedankt.

Loekie


hij start nu wel met een klein beetje gas geven maar loopt niet stationair en super beroerd ga hem eerst bovengenoemde tip proberen

RE: carberateur afstelling

ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 1000cc automaat
ik had ook er nog een andere uitlaat onder gezet.
dus luchtstroom was verandered
en had veel moeite het weer goed te krijgen.
ik denk dat als je vernix gedaan hebt het welk gaat werken met die 1.5 slag van helemaal dicht...

als ie 1maal loopt kan je met die zelfde schroef een beetje spelen tot ie optimaal staat. 8)

RE: carberateur afstelling

Toch nog even een bericht hoe het afgelopen is. Ik heb de mini naar allclassics in Westerbroek gebracht. Daar hebben ze de mini nagekeken en wat bleek dat er uitlaatgas lekte bij het spruitstuk. Dit werd direct door de luchtfilter aangezogen en het filterelement was helemaal zwart en hier kon geen lucht meer doorheen komen. De carbarateur is afgesteld , nogmaals nw bougies erin ontsteking nog even afgesteld en hij rijdt fantastisch. Hij gaat in een vloeiende lijn naar 5200 toeren!! Super.Ik had verkeerde (te dikke) olie in mijn dashpot gedaan . Er werd mij geadviseerd er naaimachine olie of wapenolie erin te doen hetgeen ik gedaan heb. Mini rijden is super alleen de druppels blijven onder de motor hangen maar dat schijnt erbij te horen.

Groet Loekie :D

RE: carberateur afstelling

Basisafstelling carburateur;
Schroef onderop helemaal dichtdraaien en dan 2 slagen open.
Als je de dashpot eraf heb en een schuifmaat kunt gebruiken, moet de sproeier 1,6 mm gezakt zij. Dit is dus in te stellen met die schroef. Dit is de basisafstelling en in die stand is de CO waarde meestal ook correct. Dit uiteraard afhankelijk van je luchtfilter etc...
Vanaf hier kun je de motor, door het stationair hoger te zetten (1500 rpm) voorzichtig aan die schroef draaien. Af en toe even de gashandle omhalen en door laten stromen. Dit doe je net zolang tot je het hoogste toerenbereik hebt gevonden. Houd daarna je bougies in de gaten. Ze moeten mooi chocobruin zijn. Zwart is te rijk, wittig is te arm

RE: carberateur afstelling

Hoe zijn de basisafstellingen van een hiff44 carburateur dan. En na welke kant is rijker en armer. In zou rijker zijn dus rechtsom met de klok mee.

Wie kan me dat zggn

Groeten maikel

RE: carberateur afstelling

Indraaien is rijker, uitdraaien is armer. Basisafstelling zou ik zo niet weten. Gewoon even uitproberen.

Dennis