Marcel,
heb je in die 8 maanden uberhaupt met de auto kunnen rijden of heeft de auto al die tijd stil gestaan? Carburateurafstelling verloopt niet zo maar, wellicht is de benzine te oud als hij 8 maanden heeft stil gestaan.
- Login of registreer om te reageren
RE: Carburateur loopt niet (mini 1000, jaar 1990)
Ingediend door marcel74 op za, 11-10-2014 12:22
Mijn Mini 1000 met carburateur wil niet meer. Acht maanden geleden gekocht, maar nu wil die niet meer blijven lopen.
De startmotor draait prima rond.
Starten met choke lukt wel, maar dan valt de motor onmiddelijk weer uit (hoewel ik de choke niet aanraak). (Starten zonder choke slaat de auto uiteraard niet eens aan).
Als ik start en gas flink bijgeef tot 2000 rpm , blijft de auto wel lopen, maar de respons op meer/minder gasgeven is ook afwezig. Bij gas los valt de motor weer uit. Meer gas geven leidt niet tot hoger toerental dan zo'n 2500 rpm, zelfs vol gas niks.
Koelvloeistof, motorolie, benzinepeil en accuspanning zijn allemaal meer dan prima. De mini is uit januari 1990 en heeft een 998 cc blok.
Mijn vraag is, is dit een probleem met benzine toevoer, iets met slechte brandstofpomp bijvoorbeeld, of is het de afstelling van de motor?
Ik ben zo niet in staat om met deze auto naar een dealer te rijden. Als het een afstellingsprobleem is van de mtoor (rijk/arm lopen) , kan iemand mij de richting wijzen waar deze instellingen beschreven staan. Het moet vast op dit forum staan, maar ik kan het niet vinden.
Groet van Marcel