carburator mini 1000, restaureren of nieuw ?

RE: carburator mini 1000, restaureren of nieuw ?

Nieuwe carburator?
Ik heb mijn motor laten reviseren, ze adviseerde mij om een beter carburatorke te zoeken of deze te laten reviseren.
Wat zou ik doen ?
Revisie kost om en nabij de €300, bij de engelse shops koop je een nieuwe rond de €200 , voor mij onbekende kwaliteid.
En wat met naalden en sproeiers?
Iemand degelijk advies?

RE: carburator mini 1000, restaureren of nieuw ?

je hebt PM ;)

default

RE: carburator mini 1000, restaureren of nieuw ?

minimoke schreef:

Revisie kost om en nabij de €300,



## vind ik wel **errug** veel hoor!
wat doen ze bij revisie?
nieuwe naald, nieuwe jet, nieuw vlotterventiel, nieuwe vlotternaald, wat nieuwe pakkingen.
daar kun je revisiesetjes voor je model carb. voor kopen, en alles kun je zelf (mits geen 2 linkse handen en minimaal 1 goed oog).
eventueel doen ze bij een revisie nog het opnieuw lageren (in nieuwe bussen) van de gasklep-as. dit kun je niet zelf (moet precies in een lijn opgeboord worden anders klemt de as later: doen ze in een speciale span-mal) dat kost dus materiaal en werkloon (ca. 1 uur werk).

En wat met naalden en sproeiers?
Iemand degelijk advies?


## als de gasklep-as geen boven-normale speling in radiale zin heeft hoeft daar niks aan gedaan te worden en ben je imho met de normale revisieset en wat keukentafelwerk het heertje (oftewel 'het manneke' (B)).