Misschien dat 10 gr v BDP iets teveel van het goede is. Blijft een feit dat teveel vervroeging de motor nukkig reageren doet.
Maar: kijk ook eens of er nog genoeg oie bovenin de dashpot van de carburateur zit. Zou kuynnen zijn dat de zuiger iets te snel omhoog gaat bij overschakelen (na gas los dus) en daardoor te arm mengsel geeft, want de motor heeft dan behoefte aan een acceleratie verrijking.
have fun!
- Login of registreer om te reageren
RE: carburator of ontsteking?
Ingediend door brechtje41 op ma, 15-02-2010 16:42
Hallo,
ik ben bezig met mijn mini af te stellen maar bots op het volgende probleem:
Mijn mini wil niet echt goed optrekken, wanneer ik vertrek doet hij dat wel heel goed en ik vervolgens naar 2de ga doet hij dat ook nog redelijk, maar ga ik daarna naar 3de moet hij eerst eens slikken voor hij terug vlug op toeren wil.
Blijf ik nu in 3de versnelling hoor je aan de motor dat hij niet op z'n volle toeren wil. Dit doet hij ook in 4de versnelling.
Ook hoor je na hem in 3de en 4de versnelling te stekenje na het gaspedaal in te drukken, eerst een ferme klap in de carburator en dan pas begint hij terug op te trekken.
Als ik hem rijker zet, hoor je die klap minder maar dan zijn mijn bougies pek zwart en komen er roet deeltjes uit de uitlaat.
Verarm ik hem dan komt die ferme klap veel meer voor en vertrekt hij nog minder vlug.
Het ene kan als het ware niet zonder het andere.
Ligt het nu aan de slechte afstelling van mijn carburator of aan een slechte afstelling van mijn ontstekking. De voor ontsteking staat nu ongeveer op 10°voor BDP. Is dit te veel?
Bij stilstaande mini gaat hij nogtans mooi in toeren.
Mijn setup:
- 1275 A+ metro blok van het jaar 1991
- HIF 44 met orginele naald
- sw 5 nokkenas
- dubbele klepveren
- instelbare dubbele distributieketting
- spaggetie uitlaat met DTM pot
(ps: sorry voor de moeilijke uitleg)