Hoi even op het forum zoeken op dashpot of Carburateur en er gaat een wereld voor je open
succes
- Login of registreer om te reageren
Hoi even op het forum zoeken op dashpot of Carburateur en er gaat een wereld voor je open
succes
thanks, de wereld is aan het openen... t is t hope dak der nog bij kan
inderdaad, zoeken op caburateur, dashpot.
het pinneke wat in de pot zit wordt door de meeste van ons demper genoemd, deze demper zorgt ervoor dat de carburateur niet in 1 keer niet de goede mengsel afgeeft bij gas loslaten na hard rijden
mede forummers, wie legt dit beter uit???
* verder hoort dat stukje koperdraad om je gas kabel er niet thuis...
Ingediend door Mini Martin op do, 18-12-2003 17:43
red flame schreef:
verder hoort dat stukje koperdraad om je gas kabel er niet thuis...
Goh waar herken ik dat stukje nu van.
Oja, teveel speling op de kabel.
grtzz Martin
Ja, dat draadje zal wel om de gas op zijn plaats te houden zijn. Wanneer ie terug in elkaar moet word dit wel mooi vervangen door nieuw.
die dashpot dient dus enkel bij het gas lossen, dat de carb. niet plots zijn mengsel afgeeft?
Ben van plan om hee de carb uit elkaar te 'prutsen' en alles mooi te kuisen... Hints?
Ps zitten er veel afdichtingen in? Weten jullie een prijskaartje van zo'n setje?
bedankt!
Hallo mede forumers,
ff dit topic weer naar boven schuiven want heb weer een vraagje:
De foto die je hier ziet, is dus die zuiger van de dashpot.
heb alles uit elkaar gesmeten om op te kuisen, nu zie ik en jullie hoop ik ook barstjes op het horizontaal opp. is dit zo? kan dit kwaad? of moet ik heel de boel vernieuwen? Heb ook gemerkt dat er ooit al eens mee geprutst is, want het potje waar de vlotter in zit stond verkeert gemonteert. Ook is daar een beschadiging (buitenaf wel).
Enige reacties??
alvast bedankt!
foto doet het niet...
bij mij op de dempers zitten ook kleine krasjes...
mijn excuses, maar de server van skynet doet het percies niet naar behoren , hopelijk wel heel rap weer inorde.
het is eigenlijk niet echt de zuiger wand, maar het platte oppervlakte ervan, kan t ni echt late zien nu, verdorie toch, met al dien techniek van tegewoordig, nix dan last!
opnieuw gekeken, er lijkt me geen 'echte' beschadiging die vervanging tot gevolg zou hebben.
het gaat er uieindelijk om dat je naald en vlottertjes in goede staat zijn.
volgens mij komt op die krasjes nog niet eens olie( in de dashpot)
dus no stress en niet vervangen...
of denkt iemand hier anders over???
red flame schreef:
of denkt iemand hier anders over???
Nee, vooral niet als er geen problemen waren met de loop van de motor. Deze krasjes (foto is trouwens weer onzichtbaar, dus ik gok een beetje) hebben een minder goede passing tot gevolg, en dus meer olie-doorlaat. Echter als je weet dat over het algemeen motorolie hiervoor volstaat (zonder een dikte te noemen), weet je dat het niet zo nauw luisterd.
Even nog wat verdere uitleg: De grote zuiger in de dashpot, zit vast aan de naald (of andersom). De naald steekt in het gat waar de benzine uit verneveld komt. Deze naald regeld de hoeveelheid benzine. Als je nu gas geeft wil de grote zuiger in de dashpot omhoog. Als deze niet gedempt zou zijn zou deze direct omhoog schieten. De naald komt mee omhoog, en het gat gaat volledig open. Kortom, maximale benzineverneveling. Echter zo snel stijgt je motortje niet in toeren (dus weinig lucht-flow). Dus het mengsel zal te rijk worden, en de boel zal afslaan. Kortom, de opgaande beweging van de naald moet gedempt worden om zich aan te passen aan de tragere in toeren stijgende motor...
Ff populair wetenschappelijk
goed verhaal bert, zo'n uitleg zocht ik...
ooit geleerd, maarja hoe vertel je het
Ik heb me al 1001x ontfermt over de pic, maar skynet doet echt raar vandaag. Met momente is de foto te zien. Heb er pijltjes op gezet, waar ik "scheurtjes" opmerk. Dit is dus eigenlijk de onderkant waar de naald zit die op en neer gaat. Maar de scheurtjes zijn langs de andere kant niet zichtbaar. Mess van het gieten of zo?
De zijkant waar de ribbeltjes zitte, is mooi en egaal.
Heel de carb ligt uit elkaar. Ik ben deze aan uit opkuisen met lichte staalwol. Mag dit? Buitekant zeker wel, maar binnekant? Iemand betere trucjes?
Ziet er allemaal vrij bruin en aangekoekt uit. tja, 10jaar stil, heeft zeker geen goed gedaan.
J-man schreef:
Ik ben deze aan uit opkuisen met lichte staalwol. Mag dit? Buitekant zeker wel, maar binnekant? Iemand betere trucjes?
Ziet er allemaal vrij bruin en aangekoekt uit. tja, 10jaar stil, heeft zeker geen goed gedaan.
Buitenkant uiteraard wel. Mooi glimmend altijd goed.. Minicentra verkopen ook van de "hulzen" die je gewoon over de dashpot kunt schuiven. Scheelt wat poetswerk. Binnenkant is idd vaak bruin. Weet eigenlijk niet waarom. Gewoon schoonmaken met ontvetter.
Verder zou ik binnenin niet echt met staalwol aan de gang gaan. Om evt. bruin te verwijderen misschien, maar zeker niet aan de binnenkant van de dashpot, en de zuiger die erin loopt. Deze moeten echt heel mooi soepel lopen. De kleine olie-gedempte zuiger/cilinder hoeft minder naukeurig te zijn zoals ik al eerder schreef.
Verder alle boringen (en dat zijn er nogal wat) Doorblazen.
Ok, thanks, dan ben ik goed op weg al. Zit wel een aardig pakje onderdelen in dit kleine item. De buitekant blinkt al mooi, en de binnekant ben ik met een vodje door geweest, en proper doorgeblazen. Ik zal de zuiger zo maar weer monteren dan. Als ie later niet start, kan ik hier mess wel de oplossing komen zoeken.
Bedankt medeforumers!
RE: Carburator vraagjes
Ingediend door J-man op do, 18-12-2003 16:34
Hallo, ik had een vraagje over mijn carburator.
Ik ben stilletjes aan heel de wagen aan het demonteren, en nu ik bij de carb aan kwam, heb ik een vraagje, namelijk, wat is die grote pot in het midden zichtbaar op de foto?
je kan de schroef losdraaien en er komt een stangetje mee met een soort pistonnetje, wat is dit eigenlijk en waarvoor dient dit?
Ben leergieig