carburettor bevestiging 1279cc uit 1992

RE: carburettor bevestiging 1279cc uit 1992

Allemaal een goed 2013 gewenst.

mijn 1275 motor met HIF38 carburettor is maar met 2 bouten bevestigd aan het inlaatspruitstuk.
Het inlaatspruitstuk heeft 4 tapgaten en de carburettor met zijn pakkingen ook, dus verwacht je dat het met 4 bouten vast zit.
Je kan zien dat 2 van de 4 tapgaten er nooit een bout in is geweest en de motor + carburettor zijn nooit uit elkaar geweest, dus in de orginele staat zoals het de fabriek verlaten heeft (af fabriek dus).
Is dit een maandagmorgen monteur geweest in de fabriek in GB die er maar 2 bouten in gedaan heeft of hoort dit zo....?
Haal me uit mijn droom...

Peter

dit is normaal, hebben volgens mij alle 38 en 44 carburateurs op mini's

Een HIF38 was zover ik weet nooit standaard op een 1275.

Dennis

Dennis schreef:
Een HIF38 was zover ik weet nooit standaard op een 1275.

Dennis

Dennis, alle Mini Sprite met een 1275 engine zijn in France uitgerust met een HIF38 carburettor.
Misschien is dit een land afhankelijke special geweest..
Groeten,
Peter

LimitedSjoerd schreef:
dit is normaal, hebben volgens mij alle 38 en 44 carburateurs op mini's

Betekend dit dat ik dus geen 2 extra bevestiggingsbouten hoeft te plaatsen...?

Ik blijf het vreemd vinden vanuit een puur mechanisch oogpunt bekeken, iets wat 4 gaten heeft en maar met 2 bouten bevestigd wordt.
Groeten,
Peter

de oudere carburateurs bij mini hadden altijd 2 bouten. de carburateurs zijn niet speciaal voor mini's gemaakt maar ook voor andere auto's. daar zitten ze misschien wel met 4 bouten vast. je kan de twee extra bouten er in draaien maar je carb gaat er niet meer of minder om werken.

Weer wat geleerd :) Ik zou er alsnog een HIF44 op zetten, met een HIF38 knijp je de motor. Alleen weet ik niet of dat zomaar mag in Frankrijk.

Dennis

Dennis schreef:
Weer wat geleerd :) Ik zou er alsnog een HIF44 op zetten, met een HIF38 knijp je de motor. Alleen weet ik niet of dat zomaar mag in Frankrijk.

Dennis

Dennis, in France mag heel veel en er kraait geen haan naar als ik dit doe, niemand zal dit opmerken zelfs niet met een 2 jaarlijkse control technique (APK).
Maar wat bied het meer met een HIF44, ietsie meer vermogen, de 1275 heeft al genoeg voor een lichte auto als de Mini....

Groeten,

Peter

de spec van een Sprite is verder ook wat anders, dus alleen een hif 44 zetten is niet genoeg ...

FWIW,
Theo van den Bogaard

Theo van den Bogaard schreef:
de spec van een Sprite is verder ook wat anders, dus alleen een hif 44 zetten is niet genoeg ...

FWIW,
Theo van den Bogaard

Theo,
Mijn restauration projects zijn altijd dusdanig dat ik alles zo origineel mogelijk wil houden en dus zal er in deze Mini geen andere carburettor in komen, maar ik was verbaast te zien dat de HIF38 met maar 2 bouten vast zit.
Ik heb reeds verschillende classic's gerestaureerd van willekeurige merken (British, French, etc.)maar nooit zoiets tegengekomen, vandaar mijn "little question" op dit forum.....
Groeten,
Peter