Kruimelpad
carrosserie
RE: carrosserie
Ingediend door Richard-T op di, 29-04-2003 10:51
Verzinken zou ik zelf niet zo heel snel doen.
Je geeft het probleem eigenlijk zelf al aan. Door de hoge temperatuur wil metaal wel eens krom trekken. Ik zou de gok niet nemen.
Ik ga weer met je mee Eelke.
Het begint gevaarlijk te worden nu. 2-de keer in 2 dagen al.
- Login of registreer om te reageren
ja, ik had het al gedacht. heb binnenkort zelf mijn eerste mini en ben nu aan het informeren voordat ik hem uit elkaar draai.
- Login of registreer om te reageren
Vlamverzinken (Schoperen) is natuurlijk ook een optie. Je hebt dan gegarandeerd geen vervormd plaatwerk, en een zinklegering die nog net effe wat beter is dan bij elektrolytisch verzinken.
Nadeel: de holle delen kunnen niet behandeld worden, die moeten dus nog op de conventionele manier.
Na het vlamverzinken wordt door hetzelfde bedrijf de auto in de epoxy gezet. Dat moet namelijk zo snel mogelijk gebeuren.
't is niet goedkoop, maar voorlopig blijft ie dan wel even roestvrij.
Dingen als subframes enzo kun je wel gewoon elektrolytisch laten verzinken. Daarna poedercoaten en nog een keertje in de zwarte lak zetten. Dan roesten die ook nooit meer.
- Login of registreer om te reageren
We waren ook bij mijn subframes van plan om deze te laten poedercoaten, maar daar hebben we uiteindelijk vanaf gezien. We waren niet zeker of met name het achtersubframe, met wat holle ruimtes, tegen de hoge temperatuur zou kunnen. Uiteindelijk is het een combinatie van Hamerite aan de buitenkant en ML Tectyl aan de binnenkant geworden.
- Login of registreer om te reageren
De temperatuur valt wel mee hoor, 't is geloof ik ioets van 250 graden. De holle ruimten zijn niet helemaal luchtdicht, dus eventueel uitzettende lucht kan onsnappen.
Die holle ruimtes moet je natuurlijk wel even goed tegen roest behandelen, want daar komt de poedercoating niet.
- Login of registreer om te reageren
Ik denk ook wel dat het zou hebben gekund. Maar ik denk dat deze oplossing ook goedkoper was, en niet pertinent slechter, ofzo. Dat Hamerite is hard spul.
- Login of registreer om te reageren
Het wordt toch snel 400 graden zo'n bad. Kon vandaag een mini kopen een special uit 84 met apk 1 jaar. mensen hadden hem helemaal met hamerite geschilderd, man was een schilder. Wat denken jullie, goed start object?
- Login of registreer om te reageren
Met zijn 250 graden had Sander het over de oven voor poedercoaten, niet over het verzinken
- Login of registreer om te reageren
Over dat verzinken; NIET DOEN!
In onze huisstad heeft de verzinkerij dat jaren geleden eens gedaan met een Kever. Die is toen gekrompen en wel zo ver dat niks meer paste.
- Login of registreer om te reageren
RE: carrosserie
Ingediend door 10us op di, 29-04-2003 08:26
Heeft er iemand ervaring met het verzinken van het complete carrosserie van een mini? problemen door de hitte van zo'n bad waar dat ingedompelt wordt? andere mogelijkheden dan verzinken?
Graag suggesties.