Carterventilatie op vliegwielhuis (1300)?

RE: Carterventilatie op vliegwielhuis (1300)?

Techneuten,

Ik ben reeds in het bezit van een carb cooper uit 91, het blok is volgens mij bijna 1300 (cooper) standaard, zoals bijv. radiator, luchtfilter, kop enz.., er zit volgens mij alleen een vliegwielhuis op van een 1000, er zit namelijk geen 2e carterventilatie op het vliegwielhuis, het dat daar (onder de rembekrachtiger) is dicht, zou ik dit "gewoon" open kunnen maken, draad tappen en zo'n carterventilatiepotje op aansluiten, of moet ik het hele huis vervangen, en is dit veel werk? m.a.w. kan het blok in de mini blijven zitten? Of is misschien een 2e carterventilatie niet echt nodig? (zit er toch niet voor niets zou ik zeggen?)
De mini loopt stationair erg onrustig zou het ontbreken van de carterventilatie daar invloed op kunnen hebben?

Alvast bedankt.

Yo!

Hallo,

Nee, ik ben nog niet aan het boren gegaan of begonnen aan de demontage (wacht eerst op wat tips :-)) maar weet iemand of er nog een ander model carter ontluchter bestaat dan op de afgebeelde foto

[/img]

deze past volgens mij niet, de rembekrachtiger zit in de weg.

Groet,

Yo!

deze is gemaakt om onder de rembekrachtiger te gaan ...

in principe zou 1 ontluchter ook moeten werken (als 'ie tenminste goed functioneert) .. ik had er op mijn '93 cooper Spi ook maar 1 ..

als je gaat boren/tappen moet je uitkijken dat de rommel niet tussen je koppeling komt of dat je krukaskeerring er mee volloopt :)" title="Evil" />

succes,
Theo van den Bogaard

je kan jouw getoonde ontluchter doorzagen onder een hoek van 45 graden en dan omdraaien en weer vastlassen.. is bijna hetzelfde als de ontluchter op theo zijn foto..en werkt net zo goed....en kost niks.. d:)b

met de moter in de auto het gat open boren kan wel,maar zoals eerder opgemerkt hierboven...PAS OP VOOR VUIL IN HET GAT!!!!!!!
zelf zou ik het niet zo doen en de moter eruit halen..
gelijk een goede mogelijkheid om de koppelingsplaat te vervangen..
als ie er dan toch uit is.. O:)