choke + vlotter

default

RE: choke + vlotter

hallo allemaal.

ik ben bezig mijn mini op te knappen en ben al verschillende probleempjes tegen gekomen. het probleem wat ik nu heb kom ik zelf niet helemaal uit. zodra ik mijn choke uittrek gaat de vlotter onder mijn cabarateur naar beneden, maar zodra ik hem indruk niet omhoog. hoe krijg ik dit weer goed? of waar ligt dit aan? het gaat om een mini uit 1981 en hij heeft nog gewoon de orginele cabarateur (HS4)

paul

RE: choke + vlotter

Choke en vlotter zitten niet met elkaar in verbinding dus dat is wel raar.
Kijk of de vlotter vrij kan bewegen zonder zware punten en of de vlotternaald) goed afsluit.
Als hij met draaiendemotor niet lekt of iets dan is er weinig aan de hand lijkt me...

RE: choke + vlotter

@ paul engel:
bedoel je echt de vlotter in de vlotterkamer van de carb?
Die zit namelijk niet echt onder de carb en bovendien is die niet zichtbaar zonder de carb uitelkaar te halen. Of bedoel je misschien wat anders?

RE: choke + vlotter

hoogstwaarschijnlijk boedoelt hij wat anders (de sproeier - nr 39 op het plaatje hieronder?!)
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/fuel/hs4expl.gif

@paul engel: geef eens aan wat er meebeweegt? Heb je de carburateur los? (kan zijn dat schoonmaken helpt)

FWIW,
Theo van den Bogaard

default

RE: choke + vlotter

ik denk dat het idd nummer 39 op het plaatje. het is te zien als de luchtfilter los haalt. het zit (hangt) onder de cabarateur en is (ik weet niet ofdat altijd zo is) met de hand omhoog te drukken. wat mij verteld is is het om extra brandstof toe te voegen of iets dergelijks.
ik hoop dat ik hierbij extra info heb gegeven, anders hoor ik het graag

default

RE: choke + vlotter

ik heb mijn cabarateu niet los liggen hij zit nog gewoon in de mini

RE: choke + vlotter

wat mij verteld is is het om extra brandstof toe te voegen of iets dergelijks.


Klopt. In die sproeier beweegt de naald op en neer, afhankelijk van het motorvacuum wordt de naald verder omhoog getrokken door de zuiger erboven. De naald wordt naarboven toe breder en bepaalt daarmee de opening in de sproeier waar benzine doorheen gaat (hoe hoger de naald getrokken wordt, hoe dunner hij is op dat punt en dus hoe groter de opening). Door de sproeier t.o.v. de naald naar beneden te trekken wordt de opening ook groter, dus meer benzine.

De sproeier moet inderdaad ook vanzelf weer omhoog gaan als je de choke dicht doet. Beweegt de hevel die bedient wordt door de chokekabel weer terug als je de chokekabel weer terugduwt? Zoals Theo al zei, waarschijnlijk eens goed schoonmaken.