Wat voor olie heb je gebruikt tussen het opnieuw inrijden en nu het weer uiteen nemen?
Die gladde plekken zijn op zich niet echt problematisch, maar het lijkt erop dat het spul schraal draait.
Wat was je oliedruk?
Heb je je gehouden aan een inrijperiode en zo ja hoelang?
Koolaanslag op de zuigerbodem zou in principe niet mogen; heb je de kop zelf gedaan en zo ja wat dan allemaal of is deze ook professioneel gereviseerd?
Pingelen kan door ontsteking komen natuurlijk maar ook door gloeiende koolresten op de zuigerbodem/ verbrandingskamer.
- Login of registreer om te reageren
RE: Cilinder schade na revisie
Ingediend door NED1108 op vr, 18-05-2012 19:36
Mijn 998 is ongeveer 8000km geleden volledig gereviseerd. Omdat ik een olie lekkage had en veel problemen had met pingelen heb ik vandaag mijn blok eruit gehaald en gesplitst.
Punt is was dat er zeer veel koolaanslag op de zuigers zit. Het ergste is dat alle cilinderwanden beschadigd zijn. Gladde plakken zijn aan beide kanten ontstaan in alle cilinders. Heeft iemand een iedee wat de oorzaak kan zijn. Revisie heb ik deels door een professioneel revisie bedrijf laten doen. De zuigers waren nieuw eerste overmaat. Er is geen slijtage te zien op de zuigers.
http://i213.photobucket.com/albums/cc17 ... G_1540.jpg
http://i213.photobucket.com/albums/cc17 ... G_1552.jpg