Nee, standaard zit daar 'ouderwets' spul in. Alleen voor motoren die flink 'opgevoerd' zijn worden bouten van een hogere kwaliteit aanbevolen. Wat je wel kunt doen, dat is de bovenrand van de bout gaten in het cilinderblok -waar de draadeinden ingeschroefd worden- iets schuins afvijlen. De redenering is, dat -met het aandraaien van de kopbouten- de schroefdraad in de bout gaten in het cilinderblok 'wat opgetrokken' kan worden. De bovenrand van het bout gat staat dan iets omhoog ten opzichte van het platte vlak van het cilinderblok. Daar is het dan moeilijker om de koppakking mooi vlak aan te laten liggen tegen het oppervlak van het cilinderblok.
Met een zoet vijltje kan je dus de rand van de opening van het bout gat wat uitvijlen, onder een hoek van 45 graden, zodat er wat een benedenwaartse overgang van het 'dek' van het blok naar de tapeinden is.
- Login of registreer om te reageren
RE: cilinderbouten
Ingediend door SpadesGrey op di, 04-08-2015 18:09
hallo,
ik heb mijn cilinderkop eraf gehaald wegens een lekke koppakking, nu wordt de kop gevlakt, en komt er een nette nieuwe pakking tussen. enkel wou ik misschien de bouten vervangen, en wou ik graag weten of dit rekbouten zijn of niet?
mvg