Heb je het kopje al los? Hoe ziet de zuiger die de klep kapot gestoten heeft eruit? Heef het drijfstanglager van die zuiger de boel overleeft? Wat is de oorzaak van het losraken van de klep (klepveer kapot, wigjes op klepgeleider verdwenen, etc). Een koprevisie is niet zo duur, maar een ander kopje van de sloop laten reviseren is waarschijnlijk goedkoper. Dit kan je misschien zelfs zelf doen, behalve het vlakken. Je oude kop heeft toch een oplawaai gehad, een stalen klep breekt niet zomaar.
Meld maar even hoe de binnenkant van de motor eruit ziet als je de kop los hebt.
Succes,
Hugo
- Login of registreer om te reageren
RE: Cilinderklep aan diggelen
Ingediend door Dennis_P op ma, 23-06-2003 14:23
Afgelopen week ff een rondje weze rijden in de mini.
Rijd ik bijna thuis aangekomen de straat in, en dan ineens tik met als gevolg veeeeeel rook en vermogens verlies. In eerste instantie dacht ik dat de koppaking het begeven had. Nadat ik de kleppendeksel er af had gehaald blijkt tot mijn grote schrik dat de inlaatklep van de 1e cilinder comlpeet is afgebroken.
Wie weet een goed revisie bedrijf voor cilinderkoppen in de omgeving van tilburg. Heeft iemand enig idee want dit aan pleuro's gaat kosten.
de groeten
Dennis P