12A1456 is een kop van een 850 of 948cc, boring 62.92mm.
Enneh , een 1000tje is998cc en niet 988, waarschijnlijk een gietnummer.
- Login of registreer om te reageren
12A1456 is een kop van een 850 of 948cc, boring 62.92mm.
Enneh , een 1000tje is998cc en niet 988, waarschijnlijk een gietnummer.
Ingediend door dieseltje op do, 20-05-2004 13:52
dat het een 1000 kop is wist ik en idd dat had ik fout getypt maar het is geen ori 1000 kop en ik wil graag weten wat er beter /sneller aan is dan de ori kop want dat die sneller is snap ik ook omdat die grotere kleppen heeft
12A1456 inlaat: 1.0625"/26.99 mm uitlaat: 1.00"/25.4 mm standaard geplaatst op: 850, 998 Mini & 948 Sprite.
Het lijkt er dus op dat je een getunede kop hebt.
PS inlaatklep is groter dan de uitlaatklep.
Ingediend door dieseltje op vr, 21-05-2004 02:27
uilaatklep is groter dan inlaatklep want een inlaatklep word niet zwart van het roet
dieseltje schreef:
uilaatklep is groter dan inlaatklep want een inlaatklep word niet zwart van het roet
Kijk dan maar ééns naar de foto.
En inderdaad de inlaatklep is groter dan de uitlaat.
Altijd nog zo geweest dat de inlaatklep groter is dan de uitlaatklep, ja ok tenzij het een 5 klapper is maar die heb ik nog nooit bij een Mini gezien.
Voor degenen die zich daarin vergissen, het is heel simpel: volg het traject van de in- en uitlaatpoorten vanaf het spruitstuk, dan zie je precies welke de in- en welke de uitlaatkleppen zijn.
mag ik het even anders stellen, je eet toch ook meer dan er aan de andere kant van je lijf uitkomt
het brandstofmengsel wordt omgezet in energie en afval, de energie gaat via je krukas naar de wielen en het afval via de uitlaat naar buiten...
Ingediend door dieseltje op vr, 21-05-2004 11:48
het spijt me vreselijk maar dan heb ik dat altijd fout bedacht maar wat ik dan wel raar vind is dat de inlaatklep helemaal onder het roet zit en de uitlaatklep onder de witte aanslag is dat dan misschien omdat de uitlaatklep veel heter word dan de inlaatklep
Heeft ie toevallig ook dubbele klepveren?? Ik heb zo'n kop liggen (ook 1000tje), maar dus met dubbele klepveren. Weet ook zeker dat het geen ori is (kan zelfs geen normale gietnummers vinden), maar heb ook geen flauw idee wat het dan wel is...
Red Flame schreef:
mag ik het even anders stellen, je eet toch ook meer dan er aan de andere kant van je lijf uitkomt
het brandstofmengsel wordt omgezet in energie en afval, de energie gaat via je krukas naar de wielen en het afval via de uitlaat naar buiten...
Oh, Ja? En waarom wordt de zuiger naar beneden gedrukt dan?
Omdat het verbrandde mengsel krimpt?
De inlaatklep is groter omdat binnen een zo kort mogelijke tijd een zo groot mogelijk hoeveelheid "drukloos'" mengsel moet worden aangevoerd cq. aangezogen.
Het "uitpersen" van uitlaatgas gaat gemakkelijker( de motordraait toch)dan het aanzuigen van vers mengsel.
Ingediend door dieseltje op zo, 23-05-2004 13:29
Heeft ie toevallig ook dubbele klepveren?? Ik heb zo'n kop liggen (ook 1000tje), maar dus met dubbele klepveren. Weet ook zeker dat het geen ori is (kan zelfs geen normale gietnummers vinden), maar heb ook geen flauw idee wat het dan wel is...
jaah ik heb ook dubbele klepveren
maar als ik apk heb en hij rijdt gewoon weer lekker ga ik hem er gewoon een keer opzetten en dan ziek wel wat er gebeurt
Ingediend door Mini Martin op di, 25-05-2004 21:12
Hoe krijg je trouwens die witte kalkaanslag van je kleppen?
grtzz Martin
Kalkaanslag? Je moet het theewater ook niet in je blokkie koken, Martin
Ingediend door Mini Martin op di, 25-05-2004 22:32
Was ook al aan het zoeken geweest waar ik het theezakje in moest doen
grtzz Martin
Ingediend door dieseltje op di, 25-05-2004 23:20
antikal hahahah
nee ik heb heel voorzichtig met een staalborsteltje op mn dremel het er afgehaalt en toen ik bijna bij de klep was heb ik een kunstof borsteltje op mn dremel gezet en het er zo verder afgehaalt (was wel heel veel werk maar het glimt wel weer alle kanten op :)" title="Evil" />
RE: cilinderkop
Ingediend door dieseltje op do, 20-05-2004 12:46
Hallo mensen,
Ik was lekker aant knutselen, en toen haalde ik de kleppendeksel van een reserveblok er af om die te spuiten en op mijn eigen mini te zetten. Toen zag ik dat de cilinderkop op mijn reserveblok andere tuimelaars en zo had dus heb ik hem er vanochtend ff afgeschroefd, en toen bleek dat de kleppen groter waren; de inlaatkleppen zijn bij deze cilinderkop 24,7mm en uitlaatkleppen 31,8 mm. De uitlaatklep is aanzienlijk groter dan bij de orginele en de inlaat klep was op een paar 10de mm even groot als de ori kleppen. Het gaat om een 1000 cilinderkop want er staat 988 op de kop, dus das van een 1000tje. Maar mijn vraag is wat voor cilinderkop is dit. Er staan nog 2 codes op de kop en dat zijn : AI6F2 en : 12A1456 Ik heb gezocht maar ik werd er niet wijzer van, ik hoop dat julie mij kunnen helpen.
Gr niek.