als het een losse kop is zou je rond de kleppen een 'losse' zitting moeten kunnen zien. Eigelijk is dat het enige verschil tussen een normale kop en een loodvrijgeschikte.
- Login of registreer om te reageren
als het een losse kop is zou je rond de kleppen een 'losse' zitting moeten kunnen zien. Eigelijk is dat het enige verschil tussen een normale kop en een loodvrijgeschikte.
ik ben sinds vanavond de bezitter van een bovengenoemde cilinderkop (cam 4810) compleet gereviseerd, gevlakt, nieuwe klepgeleiders, geslepen kleppen, etc. etc. hij is (nu) loodvrij
wie kan me meer vertellen over deze kop???
zie:
http://drcwww.kub.nl/~bogaard/heads.htm
HTH,
Theo van den Bogaard
CAM4810 is voorzover ik weet een normale A+ kop voor een 1000. Net als 12G940 het gietnummer voor alle 1300 koppen is zegt het verder niets over loodvrij of niet. Dat laatste kun je weer zien aan de popnagel op de plek waar op niet-loodvrije koppen een plat afdicht'dopje' zit (of helemaal niets).
thnx,
het is een loodvrije kop, en compleet gereviseerd.
nu nog de carbs reviseren en dan kan ik weer lekker gassen komende zomer.
link moet zijn:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/heads.htm
.. en, ja, hij zou zo op een 850 moeten passen (beide "small bore")
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Cilinderkop CAM4810
Ingediend door Henry op za, 17-05-2003 22:46
Ik wil een cillinderkop, type CAM4810, plaatsen op m'n MINI 1000 van '81. Is dit een loodvrije kop?
Henry