Cilinderkop uitwisselen?

RE: Cilinderkop uitwisselen?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag waar ik volgens mij het antwoord wel op weet maar die ik toch even moet vragen want weet het niet geheel zeker.

Ik heb een cilinderkop van een A+ op een onderblok van een A motor geplaatst. Deze kop werkte perfect op een andere motor totdat dat blok vastliep. Verbruikte geen olie of wat dan ook.

Nu heb ik dat kopje op een A+ gemaakt en natuurlijk de klepseals vervangen maar nu verbruikt dat blok ontzettend veel olie. Hij gooit het bijna puur uit de uitlaat.

De klepseals zitten op de goedeplek. Zou dit het gevolg kunnen zijn omdat deze kop niet uitwisselbaar is?

ZOu natuurlijk ook aan de schraapveren kunnen liggen maar de compressie van het blok is erg goed al zegt dat natuurlijk niet alles. Keerringen e.d. zijn allemaal vervangen.

Volgens mij maakt het toch niet uit??

Bedankt en hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Sebastiaan

RE: Cilinderkop uitwisselen?

Ik heb op het moment ook zo'n probleem. Koppakking vervangen, dezelfde kop weer op het blok en opeens een gigantische oliedruk en enorm roken terwijl er daarvoor in principe weinig aan de hand was. Ik heb nog geen tijd gehad er echt naar te kijken, maar ik denk dat ik de koppakking er verkeerd op heb gelegd of het kogeltje voor de oliedrukregeling zit opeens vast.

Dennis