Dit kan ik erover vinden...
Ik zou zeggen, als je zeker weet dat alles los zit met een kunstof hamer rondom flinke tikken geven...
- Login of registreer om te reageren
Dit kan ik erover vinden...
Ik zou zeggen, als je zeker weet dat alles los zit met een kunstof hamer rondom flinke tikken geven...
Alles is al los.... maar hij zit gewoon echt muurvast!! bedankt in ieder geval!!
Ingediend door Mini Mart op wo, 21-06-2006 13:22
Door vuil etc. kunnen de "tapeinden" vast gaan zitten aan de kop zelf. Een optie zou dus zijn om alle tapeinden er ook uit te halen.
tap einden eruit halen werkt het beste. gewoon 2 moeren op elkaar en je draait ze zo los. Dan hoef je niets te forceren en kan je de kop er zo afschuifen.
Ingediend door Mini Mart op wo, 21-06-2006 13:53
Das een goeie!!
Ik had het grote voordeel dat ik genoeg tapeinden had liggen dus ik heb ze er met grof geweld (lees waterpomp tang) los gewrikt.
Ja, ik weet het niet, maar ik heb ze alleen nog maar zonder kop losgekregen, en zoveel windingen steken er dacht ik niet boven 1 moer uit...
Dit is wel vreemd... want de vorige keren kreeg ik elke keer een kop er wel af. Maar nou dus niet. Hij zit echt muur vast!!
Zou dat echt helpen die tapeinden?? kan het allicht proberen.
Als die eruit zijn kun je in ieder geval schuifkrachten op de pakking uitoefenen, dat gaat nu niet....
[toegevoegd:
Als ik dit zie zou het inderdaat wel kunnen lukken met twee moeren, er zit toch wel 1 cm ruimte of iets dergelijks:
Succes!!]
tuurlijk krijg je de twee moeren erop.
ene je moet natuurlijk wel je tuimelaars loshalen he? anders krijg je je kop er nooit af
(maar het zal de goede foto wel niet zijn )
Dirk schreef:
tuurlijk krijg je de twee moeren erop.
Ok, dan heb ik niets gezegt
En die foto heb ik gewoon van het forum vandaag voor de afstand boven een moer, heeft verder niks met dit blok te maken
alle 4 de bougies erin en je startmotor eens laten draaien, laat je cilinders druk opbouwen (normale compressie) dit kan net genoeg zijn om de kop omhoog te blazen...
Nou vanavond weer bezig geweest maar het is niet te doen!! werkelijk MUURVAST!! Breekijzers hamers buizen, alles geprobeerd....
Bart schreef:
alle 4 de bougies erin en je startmotor eens laten draaien, laat je cilinders druk opbouwen (normale compressie) dit kan net genoeg zijn om de kop omhoog te blazen...
Zou zit geen schade aanrichten?? en moet ik dan alles eerst terug monteren (dynamo, in-uitlaat, rockers??)
ik hoor het graag...hij moet los!! ik geef niet op
alleen je boegies er in en niet de ontsteking aansluiten
dan draait je startmotor op de accu en bouw je druk op
wat ool altiijd een goede is is eerst je kopbouten losdraaien en dan pas de rocker bouten
met de rocker bouten vast gaan namelijk je klep veren via de klepstoters je kop omhoog duwen
Mmmm, van iemand met een afgeronde MTS autotechniek opleiding zou je toch wel verwachten dat ie zelfstandig een mini cilinderkopje loskrijgt
Ben benieuwd naar de 'oplossing'
Het kan ook zijn dat je per ongeluk een stukje tapeind omhoog gedraaid heb bij het losdraaien van de moeren, waardoor er nu een stukje schroef draad in de cylinderkop zit vastgedraaid. Heb ik ook gehad en ben ook uren bezig geweest met het loskrijgen van de kop.
Probeer gewoon even met een tweede moer erop of je het tapeind nog iets terug kan draaien het blok in.
Popeye schreef:
Mmmm, van iemand met een afgeronde MTS autotechniek opleiding zou je toch wel verwachten dat ie zelfstandig een mini cilinderkopje loskrijgt
had ik zelf ook verwacht maar goed valt vies tegen. heb er nog geen tijd aan besteeds....zal ook pas volgende week worden waarschijnlijk...
Ook ik heb dit eens bij de hand gehad bij mijn 1300 kop (die Birdy nu heeft) De kop pakking moest vervangen worden maar kreeg dus ook met geen mogelijkheid de kop los.
uiteindelijk bij een garage gebracht in de buurt waar ik wel vaak kwam en daar heeft men spanbanden om de kop gewikkeld en met kruipolie ingespoten langs de bouten
maar zo heeft de mini een een weekend onder de brug gehangen en was men er niets mee opgeschoten.
Uiteindelijk is hij met pijn en moeite en met hout er tussen wrikken los gekomen en het bleek door roest bulten/ophoping te komen bij de bouten
de bouten vervangen en likje kopervet meegegeven en dat bleek later goede remedie tezijn want ging toen wel vlot los.
ik heb later eens op een rommelmarkt een houten hamer gekocht, zal wel bedoeld zijn voor een spel of camping maar ik heb hem dus voor andere doeleinden!
Ik zou je als tip nu aanraden door er toch iets tussen onderblok en op te tikken zelf deed ik wel een doek om schroevendraaier heen
of met de hand wrikken aan uitlaatspruitstuk en thermostaat kan
maar spuit het ook in met kruipolie en probeer het morgen nog eens
succes!
Gisteren heb ik hem na veel moeite los gekregen. Alles geprobeerd, via brug op getilt, kruipolie, hamer slaan.... alles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik de bout afgeslepen en uitgeboord uit de cilinder kop. Deze bout zat helemaal vastrot in de kop. MAAAR hij is los, kop is al gevlakt en zal hopelijk zondag weer in elkaar gaan. Dan wat koper vet erbij en dan moet hij de volgende keer gewoon los komen....
groet
ik ben vandaag ook met me 1275 kop bezig geweest en ik krijg hem er ook voor geen mogenlijkheid los, morgen avond maar eens de klus klaren om de tapeinden eruit te draaien en dan te proberen.
Toch raar dat die kop zo vast kan zitten!
PS: Heb de kop eraf gekregen, idd de tapeindes eruit halen, zat op een tapeind vast gerot, beetje de kop heen en weer gehaald, kruipolie er tussen, nachtje laten staan en kon hem er zo aftillen
RE: Cilinderkop zit vast!!
Ingediend door Thijmen op wo, 21-06-2006 12:49
Ik ben bezig om een koppakking te vervagen maar nou krijg ik de cilinder kop er niet af. Deze zit ketsvast... wel goed om te weten dat de kop niet krom is maar wil hem wel graag los hebben.
Heeft iemand een idee?