Zolang er geen groeven in de cilinder zitten zou ik me er voorlopig nog niet zo druk om maken.
Waren de klep seals erg hard? Dan zal het verschil al merkbaar zijn qua verbruik.
Vullen met 20W50 olie en rijden weer.
- Login of registreer om te reageren
RE: Cilinders boren of niet?
Ingediend door Thijs Cooper op za, 05-05-2007 17:20
Om het een en ander wat te verduidelijken hier mijn historie:
Een jaar geleden kocht ik mijn tweede mini. Hierin zit een 1275cc carb. blok met stage 1 pakket. Volgens het taxatierapport wat ik erbij kreeg zit er een in +/- 2002 gereviceerde versnellingsbak+cilinderkop op. Het motortje liep en loopt nog steeds prachtig. Nu er ongeveer 5 a 6000 km. ermee gereden is vond ik dat het olieverbruik toch wel erg snel toenam. Het vreemde is dat ik totaal nooit geen wolkje rook uit mijn uitlaat zie en deze geen druppel lekt. Dus een compressietest......deze wees uit dat al mijn cilinders 1100kpa hadden. (zeer nette waarde).
Toen heb ik besloten mijn valve seals te vervangen, echter na het koplichten viel mij het volgende op:
Als ik door mijn cilinders heen keek kan ik tussen de wand en de zuiger met gemak de zuigerveren zien zitten. Een voelermaatje 50 kan ik er ook makkelijk tussenstoppen!
Ik neem aan dat dit niet normaal is, maar wil even zekerheid omdat ik verder niets merk van dit probleem.
Dus graag jullie mening.
Alvast bedankt voor jullie hulp!