cillinderkoppakking

default

RE: cillinderkoppakking

hey
heb overtijd mijn cilinderkoppakking vervangen en toen ik hem trug wou starten starte hij niet meer.
ik heb ontsteking en inspuiting.
gegroet

RE: cillinderkoppakking

heb je soms wat meer info ? de reden waarom je hem hebt vervangen bijvoorbeeld.
welke motor het juist gaat.

mvg
freaker

default

RE: cillinderkoppakking

Benny-mini schreef:
.
ik heb ontsteking en inspuiting.




## hey,

en geen compressie?

default

RE: cillinderkoppakking

freaker schreef:
heb je soms wat meer info ? de reden waarom je hem hebt vervangen bijvoorbeeld. welke motor het juist gaat.



De pakking was doorgeslagen,er kwan olie in het koelwater terecht en de lamda waarde was niet juist.
verbruikte ook olie,vandaar dat de lamda waarde niet klopte denk.

het gaat over een 13i van 94
motortje heeft 39kw
heeft ook een kattalysator

gegroet

default

RE: cillinderkoppakking

metrodriver schreef:
en geen compressie?



jawel heeft wel compresie.



als ik de motor probeer te starten draait de motor wel rond maar slaat niet aan.
dacht eerst dat het aan mijn bougies lag dus heb er nieuwe ingestoken. Maar hij starte toen nog niet.
Bougies worden wel nat.

Heeft iemand dit ook al meegemaakt en wat heb je toen gedaan?

doei

default

RE: cillinderkoppakking

Benny-mini schreef:

Bougies worden wel nat.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt en wat heb je toen gedaan?




## quoten lukt nog niet erg he? :9

zijn de bougies nat van de benzine (ruiken! of aansteker erbij: het 'nat' moet branden) of van water?

als ie vonkt, benzine krijgt en compressie heeft moet ie lopen..
eventueel slecht tot heel slecht, maar wel lopen.

hoe weet je dat je compressie hebt?
gemeten?

default

RE: cillinderkoppakking

het nat is benzine. heb ik geroken.
heb compressie want heb bougie er uitgedraaid en iemand laten starten.

[size=75:2c5fy8qq][Quote voorgaande post verwijdert. In je vorige posts heb ik ook de quotes ingekort. Probeer alleen het hoogstnoodzakelijke te quoten - Demelza][/size:2c5fy8qq]

RE: cillinderkoppakking

hhe benny.
ik geloof wel dat je compressie hebt, maar heb je genoeg compressie, en gelijke druk op alle 4 de cilinders.
dat zou je eerst moeten meten.
ik zou eerst eens naar de volgorde kijken van je bougies, en de draairichting.
ik denk dat je daar de fout moet zoeken.

heb je ook nieuwe pakkingen tussen de carb en spruitstuk gedaan? en tussen kop en spruitstuk?
zoniet, dan zuig je valse lucht, dus een verkeerd mengsel

[size=75:2c8bl7x3][Quote voorgaande post verwijdert. Probeer alleen het hoogstnoodzakelijke te quoten - Demelza][/size:2c8bl7x3]

RE: cillinderkoppakking

vraag eens aan Demelza...

beetje olie op de zuigers doet wonderen via het bougiegat...

RE: cillinderkoppakking

Red Flame schreef:
vraag eens aan Demelza...

beetje olie op de zuigers doet wonderen via het bougiegat...



leg uit!
ben benieuwd

default

RE: cillinderkoppakking

Ik denk dat de olie gebruikt word voor de afdichting rond de zuiger, voor extra compressie (die hij normaal ook heeft)

Als je niet aan de ontstekking bent geweest, kan het het tijdstip ook niet zijn! Toevallig geen valse lucht?
Verzopen?
Kop op moment aangetrokken? -> 68 nm
Truimelas -> 32 nm
Klepspelling goed -> altijd opnieuw stellen!

succes in elk geval, zulke dingen zijn nooit leuk! als je er net aan gewerkt hebt MOET hij het gewoon doen :)

mvg Bart

default

RE: cillinderkoppakking

racing green rider schreef:

leg uit!
ben benieuwd



## dat was de info die D. kreeg van een 'oude rot monteur'..
uitleg/verklaring had ie er niet voor, en D. dus ook niet.
e.e.a. kwam ter sprake in een ander probleemgeval met 'niet willen starten na kop-demontage/-hermontage.
'search' moet iets opleveren.

gevonden: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... nteur+olie

topic: "MPI wil niet starten."
zie 3e pagina.