classic mini van '95 met een SPI E2 inspuit problemen

default

RE: classic mini van '95 met een SPI E2 inspuit problemen

Beste mensen,

Ik ben in bezit van een mini met een SPI injectie en heb allerlei problemen hiermee.
Loopt te hoog stationair 1500 rpm en asselereert niet. Geeft geen extra brandstof bij vermeerderen van het gas....Verder bij plankgas valt de brandstofpomp uit en valt de auto stil. Na diverse malen in en uit contact zetten begint de pomp weer te lopen en kun je verder rijden. Ik heb het vermoeden dat de potentiometer aan de gasklep gemonteerd, niet meer goed werkt. Na deze te hebben gedemonteerd en diverse malen te hebben op en neer bewogen blijkt de auto een dag of drie perfect te lopen. Perfecte stationair en goede asseleratie.......Wie kan me met raad en of daad bijstaan in deze? Ik wil graag volgende week met een goed lopende mini naar het IMM. Is bv. nog een nieuwe gaskleppositie sensor(potentiometer) te koop en waar? Kan het uitvallen gelegen zijn aan de zwarte soos die relais bevat waar o.a. de brandstofpomp mee wordt aangestuurd? Wie kan uitlezen en woont kort bij Maastricht?

Een ieder bij voorbaat dankend voor zijn bijdrage,

Erik, vader van Michel

default

RE: classic mini van '95 met een SPI E2 inspuit problemen

beste mensen,

Mijn spi van '95 asselereert niet. de inspuit geeft geen extra benzine bij intrappen van gas. de moter houdt eerst in en gaat dan pas toeren verhogen. Ik denk dat dit te wijten is aan een versleten potentiometer. Waar kan ik dit onderdeel nog nieuw kopen/bestellen? Ik heb reeds vernomen dat dit niet meer leverbaar is en dat een complete nieuwe inspuiting geplaatst dient te worden voor een aanzienlijk bedrag........Ik kan me nie voorstellen dat dit onderdeel niet meer leverbaar is terwijl er voor de mini zo ongeveer alles nog te krijgen is....

Ben er benieuwd naar jullie reactie,

Dankend bij voorbaat,

Erik

RE: classic mini van '95 met een SPI E2 inspuit problemen

er zijn zat mensen die een goed werkend injectie systeem dumpen voor een carb..
probeer bij gevraagd een 2e hands injectie systeem te kopen/vinden..
{dacht dat mikejetblack er nog 1 had liggen..?}
ben je klaar en met mazzel ook goedkoper..
nee ik heb ze al verkocht. ;)

default

RE: classic mini van '95 met een SPI E2 inspuit problemen

Hoi Hoi....goedeavond SPI rijder. Ik heb jou verhaal gelezen. En ik heb een mini
1.3 I SPI van 1993. Met nagenoeg dezelfde storingen. Bij mijn is zelfs zo dat de brandstofpomp helemaal niet draait. Ik heb deze mini echt voor de hobby. En rijdend gemaakt met een by-pass van de accu naar de brandstofpomp. Werd verteld dat het zwarte relais kastje stuk was. Kastje opgemaakt en bekeken. zo te zien werking goed. Komt wel spanning op de brandstofpomp maar wanneer er de pomp moet gaan draaien zakt de spanning in elkaar. Ergens veel spannings verlies dus. Het is ook eigelijk de doorsnede van de kabels veel te dun berekend. Voor het complete injectie systeem. Bij controle was de map sensor ook niet aangesloten. vacuum slang naar de map sensor en vervolgens naar de ECU. Verder nog geen proef rit gemaakt. Ter hoogte van het luchtfilter lopen nog 4 a 5 kabels. 1 van die kabels is ook voor de aansturing van dynamo en ECU. Controleer op slechte contacten. Heb niet direct het idee dat het in gasklep sensor zit maar meer in de kabelboom en sensoren. Is niet het sterkste punt voor een SPI. Ben wel benieuwd naar wat de storing is aan jou SPI.
Groetjes Minirunner

RE: classic mini van '95 met een SPI E2 inspuit problemen

Je kunt het allemaal laten uitlezen bij een van de sponsoren. Je kunt ook het hele boeltje vervangen door een werkende, injectie en kastjes en alles.
Ik heb alles nog liggen wat je voor weinig geld mag hebben. PM me er maar over, verder is de techniek van een SPI soms een lastig klusje (zeker tegenover een carb mini)

RE: classic mini van '95 met een SPI E2 inspuit problemen

Ik heb inderdaad nog een injectie gedeelte liggen voor een SPi.

RE: classic mini van '95 met een SPI E2 inspuit problemen

Check eens je vacuumslangen en kontroleer ook ff alle stekker aansluitingen. Kijk ook meteen je zekeringskast na op corrosie, en of er nog genoeg massa is.

Groetjes,

Maurice