RE: classic mini van '95 met een SPI E2 inspuit problemen
Ingediend door michelmini op do, 13-05-2010 19:00
beste mensen,
Mijn spi van '95 asselereert niet. de inspuit geeft geen extra benzine bij intrappen van gas. de moter houdt eerst in en gaat dan pas toeren verhogen. Ik denk dat dit te wijten is aan een versleten potentiometer. Waar kan ik dit onderdeel nog nieuw kopen/bestellen? Ik heb reeds vernomen dat dit niet meer leverbaar is en dat een complete nieuwe inspuiting geplaatst dient te worden voor een aanzienlijk bedrag........Ik kan me nie voorstellen dat dit onderdeel niet meer leverbaar is terwijl er voor de mini zo ongeveer alles nog te krijgen is....
Ben er benieuwd naar jullie reactie,
Dankend bij voorbaat,
Erik
- Login of registreer om te reageren
RE: classic mini van '95 met een SPI E2 inspuit problemen
Ingediend door michelmini op do, 13-05-2010 01:04
Beste mensen,
Ik ben in bezit van een mini met een SPI injectie en heb allerlei problemen hiermee.
Loopt te hoog stationair 1500 rpm en asselereert niet. Geeft geen extra brandstof bij vermeerderen van het gas....Verder bij plankgas valt de brandstofpomp uit en valt de auto stil. Na diverse malen in en uit contact zetten begint de pomp weer te lopen en kun je verder rijden. Ik heb het vermoeden dat de potentiometer aan de gasklep gemonteerd, niet meer goed werkt. Na deze te hebben gedemonteerd en diverse malen te hebben op en neer bewogen blijkt de auto een dag of drie perfect te lopen. Perfecte stationair en goede asseleratie.......Wie kan me met raad en of daad bijstaan in deze? Ik wil graag volgende week met een goed lopende mini naar het IMM. Is bv. nog een nieuwe gaskleppositie sensor(potentiometer) te koop en waar? Kan het uitvallen gelegen zijn aan de zwarte soos die relais bevat waar o.a. de brandstofpomp mee wordt aangestuurd? Wie kan uitlezen en woont kort bij Maastricht?
Een ieder bij voorbaat dankend voor zijn bijdrage,
Erik, vader van Michel