clubman 1974 met lucas 25d ontsteking

default

RE: clubman 1974 met lucas 25d ontsteking

Beste allemaal,

Ik zal me even voorstellen ik ben Mike en ben al van kinds af aan met oldtimers bezig. Altijd al gefassineerd geweest van de mini en nu heb ik er 1. Niet mijn eerste trouwens maar nu eens een clubman.

De clubman heeft 21 jaar stilgestaan en is rijdend weg gezet in 1991.

Ik heb na inspectie de waterpomp,verdeelkap,bougie's,bougiekabels,contactpuntjes,rotor,condensator en alle massa draden draden vervangen of goed schoongemaakt. Carburateur heb ik schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen.

Ik ben nu enige tijd bezig en krijg hem niet aan de gang. Ik heb een vonk op de bougie. Dit heb ik getest en de ontstekingsvolgorde heb ik goed. (1342) 1 vanaf radiateur zijde en dan de bougiekabel vanaf het punt waar de rotor dan staat als cilinder 1 op ontsteken staat. (richting cilinder 1 staat rotor dan)

Ik heb alle mogelijke combinatie,s al gehad en motortje doet niks. Ook geen plofje eigenlijk dus vermoed dat de ontsteking het niet goed doet. Contactpuntjes staan op 0.4 en van de bougie op 0.8.

Of hij krijgt geen brandstof bij de cilinder maar ik weet niet goed hoe dat te controleren. De brandstofpomp doet het wel want als ik het slangetje eraf haal en start komt er een scheut brandstof uit. Vlotterkamer heeft ook benzine en zover ik in carb kan zien gaat daar ook benzine doorheen.

Ik ben een beetje ten einde raad wie weet nog iets? Misschien zie ik nog iets over het hoofd. Oh het is een lucas 25 d ontsteking.

ik hoor het graag.

Gr Mike

RE: clubman 1974 met lucas 25d ontsteking

Welkom hier!

Wanneer je alles goed hebt afgesteld heeft het volgende geen zin, maar probeer je ontsteking eens 180graden te draaien.

Je kunt met hulp van een ander deze ook verdraaien tijdens het starten, kijken wanneer hij ontsteekt. Check ook even of je bougies nat zijn (benzine).

RE: clubman 1974 met lucas 25d ontsteking

Heb je de ontsteking gecheckt wanneer de 1e cilinder op BDP staat? Dan pas kan je echt weten of de bougiekabel van cilinder 1 op het punt moet waar de rotor naartoe wijst.

default

RE: clubman 1974 met lucas 25d ontsteking

Snackey schreef:
Welkom hier!

Wanneer je alles goed hebt afgesteld heeft het volgende geen zin, maar probeer je ontsteking eens 180graden te draaien.

Je kunt met hulp van een ander deze ook verdraaien tijdens het starten, kijken wanneer hij ontsteekt. Check ook even of je bougies nat zijn (benzine).



Als ik hem 180 graden draai zit de vacuum vervroeger op zijn kop. De rotor kan ik wel 180 graden draaien als ik de ontsteking eruit trek. Bedoel je dat?

Ga ik zaterdag dan even proberen.

Bedankt in ieder geval.

RE: clubman 1974 met lucas 25d ontsteking

Nieuwe of oude benzine? Scheelt ook veel. Bougies horen trouwens op 0.65 en de contactpunten op 0.3. Tijdens het starten al wat benzine in de luchtopening van de carb gegoten?

RE: clubman 1974 met lucas 25d ontsteking

Bougieskabels of rotor draaien inderdaad!

Remreiniger in de luchtinlaat kan ook d:)b

RE: clubman 1974 met lucas 25d ontsteking

en de roto draaid tegen de klok in...

waar woon je ergens, misschien kan iemand even snel meekijken met je...

default

RE: clubman 1974 met lucas 25d ontsteking

Red Flame schreef:
en de roto draaid tegen de klok in...

waar woon je ergens, misschien kan iemand even snel meekijken met je...


Bedankt voor alle info. Het meeste heb ik allemaal al gedaan. Ik weet dat de rotor linksom draait. Aangezien ik wel gewoon een vonk heb en benzine heb (schone) kan ik nog even proberen om de rotor 180 graden te draaien en de contactpuntjes en bougie,s op 0.3 en 0.65 te zetten.

Bougie,s ruiken naar benzine dus neem aan dat er dan benzine bij komt.

Ik woon vlakbij Bergen op zoom trouwens. Als er iemand in de buurt woont? De Koffie staat warm.

RE: clubman 1974 met lucas 25d ontsteking

Hee weer een mini in de buurt, dat werd tijd!
Woon in Rotterdam, maar aantal dagen in de week in halsteren :)

Ik kan je zo helaas niet helpen, maar buurten kan altijd ;)

default

RE: clubman 1974 met lucas 25d ontsteking

Vandaag bezig geweest met de mini en ik heb hem aan de gang gekregen. Ben gewoon van het begin af aan opnieuw begonnen en na alles er eerst uit hebben gehaald en er weer in en alles nog eens nagelopen te hebben deed hij het.

Niet erg lekker maar er zit gang in ik moet hem alleen op toeren houden anders valt hij gelijk stil en duurt het weer even voor hij het doet. Ik heb de kleppen opnieuw gesteld en was ook erg nodig. Daarna liep hij al beter maar moet hem nog steeds op toeren houden. De ontsteking moet vervangen worden want de rand waarmee de klem de ontsteking aan het blok klemt is voor de helft eraf dus kan hem niet vastzetten en gaat denk daarom ook heel de tijd van tijd af.

Van de week komt de nieuwe ontsteking binnen. Dan weer verder met de mini en hoop dat volgend weekend een goed lopend blokje te hebben zonder stil vallen.

Kunnen we verder met de remmen.