Welkom hier!
Wanneer je alles goed hebt afgesteld heeft het volgende geen zin, maar probeer je ontsteking eens 180graden te draaien.
Je kunt met hulp van een ander deze ook verdraaien tijdens het starten, kijken wanneer hij ontsteekt. Check ook even of je bougies nat zijn (benzine).
- Login of registreer om te reageren
RE: clubman 1974 met lucas 25d ontsteking
Ingediend door mike050577 op wo, 16-01-2013 21:00
Beste allemaal,
Ik zal me even voorstellen ik ben Mike en ben al van kinds af aan met oldtimers bezig. Altijd al gefassineerd geweest van de mini en nu heb ik er 1. Niet mijn eerste trouwens maar nu eens een clubman.
De clubman heeft 21 jaar stilgestaan en is rijdend weg gezet in 1991.
Ik heb na inspectie de waterpomp,verdeelkap,bougie's,bougiekabels,contactpuntjes,rotor,condensator en alle massa draden draden vervangen of goed schoongemaakt. Carburateur heb ik schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen.
Ik ben nu enige tijd bezig en krijg hem niet aan de gang. Ik heb een vonk op de bougie. Dit heb ik getest en de ontstekingsvolgorde heb ik goed. (1342) 1 vanaf radiateur zijde en dan de bougiekabel vanaf het punt waar de rotor dan staat als cilinder 1 op ontsteken staat. (richting cilinder 1 staat rotor dan)
Ik heb alle mogelijke combinatie,s al gehad en motortje doet niks. Ook geen plofje eigenlijk dus vermoed dat de ontsteking het niet goed doet. Contactpuntjes staan op 0.4 en van de bougie op 0.8.
Of hij krijgt geen brandstof bij de cilinder maar ik weet niet goed hoe dat te controleren. De brandstofpomp doet het wel want als ik het slangetje eraf haal en start komt er een scheut brandstof uit. Vlotterkamer heeft ook benzine en zover ik in carb kan zien gaat daar ook benzine doorheen.
Ik ben een beetje ten einde raad wie weet nog iets? Misschien zie ik nog iets over het hoofd. Oh het is een lucas 25 d ontsteking.
ik hoor het graag.
Gr Mike