Confused...motor nr en kop nr

RE: Confused...motor nr en kop nr

Ben helemaal scheel van alle sites waarop ik het antwoord heb proberen te vinden.

12HD09 is een standaard gelood Metroblok toch?

en een 12G940 is geen MG Metro kop? En is deze ongelood of niet?

Oh ja; en ook nog een MG Metroblok heeft toch een andere nokkenas dan een gewoon Metro blok?

Please help me out

RE: Confused...motor nr en kop nr

12G940 zijn alle 1275 castings. die kunnen dan als normaal of MG metro/VandenPlas zijn uitgevoerd.Het verschil zit in de grootte van de kleppen en de bewerking van de poort direct onder de inlaat klep. je moet dus wel gewoon de kleppen opmeten om de verschillen te zien. Andere kenmerken die wel eens genoemd worden kloppen niet. overigens is het een kop die lang niet gek is in standaard vorm


als de kop bij het blok hoort zal hij wel loodvrij geschikt zijn. moet je gewoon kijken (als de kop er af ligt anders lekker laten zitten)of er zittingen in zitten

een MG metro heeft een nokkenas met een 731 uitlaat nok en een cooper 998 inlaat nok (ergens tussen een 255 een 266 van Kent in). redelijk sportief dus maar niet heel wild. verder zit er en soort van stage 1 kit in de vorm van een los spruitstuk in alu met een gegoten uitlaatspruitstuk "speudo LCB", een HIF 44 en een water gekoelde oliekoeler die tussen de filter zit.

RE: Confused...motor nr en kop nr

Kloppen die nummers een beke,...
Bedoel Op mijn 1275cc blok staat 12HD21
Dat zou dus zoals ik al dacht een metroblok moeten zijn van 1989...

Dan is mijn moteur ouder dan mijn mini :|
Is Rover Cooper van 91
:?

Ik wist ook niet dat er zoveel verschil in CR zat op die verschillende blokjes....
Dacht nu wel dat er per CC maar één CR was voor allemaal. |:(

RE: Confused...motor nr en kop nr

Nog wat aanvullende info;

inlaatklep is 33 mm, uitlaatklep 29 mm, ik weet niet goed hoe ik kan bepalen of er geharde klepzetels inzitten, kan wel een foto maken, laat maar weten.

En op de plek waar de bekende popnagel zit heb ik een koperen (?) plug (?) zitten.

Is dit dan een MG kop of een gewone Metro kop? Vwb die nokkenas die zit nog in het blok, als ik die demonteer is hij dan te herkennen aan een serienummer ofzo?

Ik heb in ieder geval inderdaad een MG inlaatspruitstuk, dus da's ok. Maar goed, ik heb het hele blok gedemonteerd gekregen vandaar dus de verwarring of het allemaal MG onderdelen zijn

Ik hoor weer graag van jullie

BTW: wat zijn de MG metro kop klepafmetingen?

RE: Confused...motor nr en kop nr

de gewone 1275cc mini en metro cilinderkop hebben een inlaatklep van 33mm en een uitlaatklep van 29.4mm

De MG Metro Turbo kop heeft dezelfde kleppen en een schroef zitten op de bi-pass thermostaat opening.
Weet echt niet of dit iets te maken heeft met die koperen plug.
Want weet niet waar je bedoeld

De MG Metro kop heeft 35.6mm inlaat kleppen
uitlaat is ook 29.4mm gelijk de rest.

Greetz

RE: Confused...motor nr en kop nr

is vrijwel zeker geen Mg kop.

de zittingen zijn een soort ringen die er in geperst zijn..hierin wordt dan de 45graden zitting in gesneden. kan je alleen zien als je er een klep uithaalt

een metro nokkenas (dus geen MG) heeft een 1/4 inch groef na de 3de nok met 12.7mm nokbreedte.

RE: Confused...motor nr en kop nr

De 91'er cooper heeft ook een aluminium (verwarmd) inlaatspruitstuk, en ook een gegoten uitlaatspruitstuk!

Het blok is iig niet orgineel. Maar bij mij ligt er nu ook een 12HD16 (dacht ik) in...

RE: Confused...motor nr en kop nr

het nummer 12hd09 met daaronder 125580 is het nou gelood of ongelood??

Erg bedankt..

Mark

RE: Confused...motor nr en kop nr

12HD09 9.75 : 1 1989 1.3 Saloon

Ongelood....

Zoek en ge zult vinden!

RE: Confused...motor nr en kop nr

bedankt voor jullie reacties, maar ik had gezocht, en wist dat ie van een saloon was, maar kon niet vinden of ie gelood of ongelood was.. Weet misschien iemand het vermogen van dit motortje?