12G940 zijn alle 1275 castings. die kunnen dan als normaal of MG metro/VandenPlas zijn uitgevoerd.Het verschil zit in de grootte van de kleppen en de bewerking van de poort direct onder de inlaat klep. je moet dus wel gewoon de kleppen opmeten om de verschillen te zien. Andere kenmerken die wel eens genoemd worden kloppen niet. overigens is het een kop die lang niet gek is in standaard vorm
als de kop bij het blok hoort zal hij wel loodvrij geschikt zijn. moet je gewoon kijken (als de kop er af ligt anders lekker laten zitten)of er zittingen in zitten
een MG metro heeft een nokkenas met een 731 uitlaat nok en een cooper 998 inlaat nok (ergens tussen een 255 een 266 van Kent in). redelijk sportief dus maar niet heel wild. verder zit er en soort van stage 1 kit in de vorm van een los spruitstuk in alu met een gegoten uitlaatspruitstuk "speudo LCB", een HIF 44 en een water gekoelde oliekoeler die tussen de filter zit.
- Login of registreer om te reageren
RE: Confused...motor nr en kop nr
Ingediend door Paul op za, 26-07-2003 21:58
Ben helemaal scheel van alle sites waarop ik het antwoord heb proberen te vinden.
12HD09 is een standaard gelood Metroblok toch?
en een 12G940 is geen MG Metro kop? En is deze ongelood of niet?
Oh ja; en ook nog een MG Metroblok heeft toch een andere nokkenas dan een gewoon Metro blok?
Please help me out