Contactspray wil wel eens helpen het contact te verbeteren en te beschermen...
Kijk vooral het massapunt naast de bovenste motorsteun achter de computer na, deze zorgt oa voor de massa vd ecu.
De connector van de temp sensor wil wel eens een kabelbreuk vertonen, maar deze zijn wel in de handel en te vervangen!
- Login of registreer om te reageren
RE: Connectors MPI vervangen?
Ingediend door JanB op ma, 09-01-2017 21:49
MPI uit 2000, de laatste 2 jaar binnen gestald
Al jaren heb ik last van dat mijn koelwaterfan gaat draaien als de motor niet warm is. Als ik dan een tijdje gereden heb en zet de motor uit en start hem weer is het soms de rest van de rit over. Wat ik steeds vaker heb gedaan en wat niet meer lijkt te helpen is de connectors aan het thermostaathuis/motorsensor/radiator/fan er een paar keer af halen en de contacten in de connectoren opschuren. Ook de massapunten (accu/onder expansietankje) schoonmaken/blank schuren en met vaseline invetten.
Dit probleem heb ik ook af en toe bij de ruitenwisser en de claxon - alle connectors/relais los halen, licht opschuren en weer monteren.
Helaas kan je de MPI-specifieke connectors niet vervangen door universele waterdichte bij aansluitingen met thermostaathuis/motorsensor/koelwaterfan/relais op schutbord/stuur.
Zou een anti-condens/oxidatie spray/seal kunnen helpen?
Of alle connectoren vervangen - heeft iemand dat wel eens gedaan?
De connector van het massapunt onder het expansietankje gaf voor 4 kabels geen massa door - die heb ik er helemaal vanaf gehaald en alle kabels aan elkaar verbonden en met universeel oog aan het blankgeschuurde massapunt vastgezet.
Of komplete draadboom vervangen?
Vast bedankt voor de suggesties.
Vriendelijke groet, Jan Busser