constant starten

RE: constant starten

hoi ik zal me eerst even voorstellen ik ben Lars Damhuis uit heerlen 18 jaar en heb sinds een paar maanden een mini 1000e uit '89 ze ligt helemaal uit elkaar op het blok en de wielen na volgen de maand word ze gespoten en dan kan ik eindelijk ermee rijden nu komt mijn probleem

als ik de accupolen aansluit an start de mini uit zichzelf zonder dat iik maar de sleutel in de buurt is van het contactslot het contactslot blijft ook niet in de stand hangen want met contactslot erafgekoppeld is het zelfde probleem.

als ik klem 50 eraf haal dan doet ie helemaal niks
kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen want elektra is niet mijn ding


motor nummer is volgens mij : WFM 1026/4NW X
STARTMOTOR: AUSTIN ROVER 26614F type: m79(0.8)

bvd Lars

RE: constant starten

hallo

welkom op het forum om te beginnen.
het zou kunnen dat je startmotor verkeerd is aangesloten.
het zou kunnen dat de accukabel die van achteren komt, de plus, rechtstreeks op de startmotor zit.
op je startmotor zit een rtelais.
waarschijnlijk zit hij dan daar op een verkeerd pootje.
wat ook nog kan is dat je relais vastzit.
een nieuw relais is dan de oplossing.
eerst ff je schema erbij om te kijken of je kabel wel op het juiste pootje zit.
zo ja, ff een tik op je relais geven.
misschien dat hij terugspringt.

je relais zit op je startmotor.

succes

richard

RE: constant starten

op de startmotorrelais zitten alle kabels volgens mij goed ze kunnen maar elk op 1 plaats kwa grote dan ik heb ook nog een 2e relais er zit er een op de startmotor en 1 op het zijscherm links als je voor de motor staan welke zou ik dan moten vervangen. een man hier isde buurt zij met dat ik de 2 dikke kabels op dat relais aande zijkant eens moet doorverbinden ik dat gedaan en dan doetde auto helemaal niks

wlek relais zou ik dan moeten vervangen of zoiezo beter dat ik ze allebei vervang ??



mvg Lars

RE: constant starten

Dat moet je het relais aan het schutbord vervangen. Dat is het relais dat ook daadwerkelijk de schakeling maakt. Dit is ook het eerste punt waar de stroom binnenkomt bij het starten.

RE: constant starten

hallo lars.
het lijkt mij erop dat er een handige bop met jouw auto is bezig geweest.
auto s tot ik geloof 84, hebben een solenoid(relais)
naast je motor op het schutbord.
na 84 hebben ze een relais op je startmotor.
jij hebt beide, dus waarschijnlijk word het even zoeken.
kun je niet een foto plaatsen van beide.
of duidelijk uitleggen welke draden er op de solenoid zit, en waar.
en welke draden op je startmotor zitten en waar.

misschien dat iemand van het forum bij je in de buurt woont.
kunnen ze eens komen kijken.
ik zou wel langs willen komen, maar is een eindje rijden, ik woon namelijk boven in groningen.

RE: constant starten

haha nee langskomen vanuit groningen hoef je niet ik zal eens dat relais vervangen was zoiezo al de bedoeling omdat dat niet meer echt mooi staat zo'n oud ding dus eerst ffkes die vervangen en daarna zal ik eens verder kijken in ieder geval bedank voor de moeite ik zal ook nog wel wat vaker vragen hebben want de mechaniek van de minin is vaak toch net even anders als andere auto's


tot de volgende keer maar weer :)

Lars

RE: constant starten

Ik heb vandeweek nog een relais aangesloten van eentje uit 76. Deze had z'n relais aan het schutbord! Als je voor de auto staat aan de linker kant. Op dit relais zitten 2 pinnen waar je 'zware' kabels aan kan doen (met een 1/2 duimse of 7/16 moer er op). De kabel die vanaf daar naar je startmotor loopt zit aan het pinnetje het dichts bij het schutbord! De kabel die naar de accu loopt het dichts bij de motor. De rest van de kabels met een ring aansluiting moet je ook bij de kabel van de accu doen (dus de gene het dichtst bij de motor). Op het grote pinnetje het dichts bij het schutbord zit alleen de kabel op die naar de startmotor loopt.

Suc6

RE: constant starten

hoi hoi daar ben ik weer met mijn relais is dus niks mis wat ik wel verder weet is dat op de wit rode kabel dus van contactslot naar ralais staat constante plus ik weet niet of dit hoort van volgens mij is dit de kabel die het ralais doet schakelen dus als ik het contact slot naar 'starten' draai zou deze het signaal moeten geven naar het relais op door te verbinden.

wat is dus had gedaan (ik vond mijn multi meter niet in de rostzooi) was lampje aangesloten op deze wit rode kabel en de massa deze ging dus branden draai ik nu het contactslot door naar 'starten'gaat deze wel feller branden.

trek ik nu het contactslot uit blijft dit lampje gewoon branden.

ik ben ten einde raad hopelijk weten jullie wat ik hieraan kan doen

mvg :Lars

RE: constant starten

Onderaan het contactslot zit een demontabele draaischakelaar, die kan ook stuk of versmeert zijn.

Schoonmaken of vervangen dus.

RE: constant starten

Ik weet niet van welke kant je gemeten hebt aan het draadje bij je contact slot (de gene die VAN je contact komt of aan de kant die NAAR het relais gaat). Maar het kan het dan niet zo zijn dat je het wit/rode draadje op de constante plus bij het relais gedaan hebt ipv op de goede aansluiting die het relais moet schakelen? Dit zou kunnen verklaren waarom er een constante plus op staat.

Suc6