Je bobine zou 12V moeten krijgen op de 1e of 2e positie van het contact, niet als het contact uit staat (anders kun je de motor niet meer uit zetten als 'ie straks draait)
Dat de + en de - dezelfde waarde hebben klopt wel, want de - van de bobine wordt alleen naar massa geschakeld als de contactpuntjes tegen elkaar komen (of de electronische versie daarvan) Dit veroorzaakt de puls die de vonk maakt op de bougie.
Het klinkt alsof er wat draadjes niet goed zitten, waarschijnlijk bij de zekeringkast. De draad naar de + van de bobine hoort op de zekering waar de witte draad op zit aan de andere kant, niet op die met de bruine draad.
De draad naar de benzinepomp zit misschien ook niet goed, of de inertia switch moet misschien even ingedrukt worden? (zie zoekfunctie als je niet weet wat dat is)
- Login of registreer om te reageren
RE: Constant stroom op + en - van bobine Spi
Ingediend door brechtje41 op wo, 25-08-2010 15:12
Mijn SPi motor is uit mijn mini geweest voor niewe versnellingsbak,
Na alles terug aangesloten te hebben wil de motor niet starten.
Na wat meten ben ik tot de conclusie gekomen dat er zowel 12v op de plus van me bobine zit en ook op de min 12V. En dit zonder het contact aan te leggen.
Ook slaat de benzine pomp niet aan na het contact aan te leggen.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Heb ook al eens mijn ECU gewisseld met een vriend en mijn ECU doet het in zijn mini.