contact slot verrot..

RE: contact slot verrot..

darn.

mijn auto wilde vanmorgen niet uit (das weer eens wat anders dan niet starten): contact slot naar zijn grootje. :(


btw heeft iemand als eens zijn mini gehotwired ???

morgen om 4:30 vertrekken naar de wintersport dus ik heb hem maar op het werk laten staan.

kijk even op marktforum (want ik ben dus nu op zoek naar een contactslot + sleutel).



als er niets te vinden is ga het maar op zijn voorhistorisch doen (wellicht van die coole vliegtuig schakelaars met van die klepjes en een startknop en massa sleutel)

RE: contact slot verrot..

Hotwiren? De laatste weken was dat de enige manier om mijn mini te starten... Nieuw startrelais en ik kan weer lekker binnen starten.

Weet je wel zeker dat het je contactslot is? Het kan natuurlijk ook ergens anders in de bedrading zitten. Ik weet niet helemaal hoe het contactslot precies werkt maar volgens mij kan je het hele contactslot loskoppelen met een stekker onder je stuurkolom. Blijft ie dan nog lopen dan zit het probleem waarschijnlijk niet in je contactslot.

Echt een probleem is het toch ook niet? Als je uitgemini-t bent, 4e versnelling, voet op de rem en koppeling omhoog. Als ie dan niet stopt moet je eens nieuwe koppelingsplaten overwegen. Nou hoop ik dat je geen automaat hebt, dan wordt het lastiger. Contactslot zit met van die fijne breekbouten vast heb ik begrepen, heel veel plezier daar mee.. :9

Succes,
Henk

RE: contact slot verrot..

Mijn contactslot begint de laatste tijd ook op te spelen. Vaak, als de auto warm is en ik heb even ergens geparkeerd en wil dan starten, dan draait de startmotor niet rond. Ik dacht eerst dat het aan de startmotor lag, maar ik heb nu gemerkt dat als ik de contactsleutel heel voorzichtig terugdraai, de startmotor ineens heel langzaam gaat lopen, en dan kan ik vervolgens de sleutel weer doordraaien en draait hij weer normaal. Daarnaast heeft hij af en toe last van "nadieselen", d.w.z. hij loopt even door als ik het contact afzet. Echter, ik vraag me nu ook af of het wel echt nadieselen is, of dat het er ook iets mee te maken heeft dat de ontsteking niet wordt uitgeschakeld.

Nu is eigenlijk de vraag, is er nog iets anders aan te vervangen dan het hele contactslot? Ik denk het haast niet, want het ziet er vrij solide uit, maar die verrekte breekbouten heh...

RE: contact slot verrot..

Je kunt ook de contactschakelaar vervangen zonder dat je het hele slot hoeft te vervangen. De schakelaar zit met 1 of 2 hele kleine schroefboutjes vast en is via de multistekker onder het dashboard verbonden aan de rest van de kabelboom. Een nieuwe is vrij prijzig maar wel los te koop. Misschien verstandig om eerst te testen met een geleende (uit een andere Mini ofzo) of het probleem wel in de schakelaar zit.

Als je de schakelaar los hebt, kun je de motor trouwens ook met een schroevedraaier starten :)
(niet vergeten het stuurslot eraf te zetten voor je zo gaat rijden)
;)

Dat niet reageren op de sleutel in startstand draaien kan ook aan het startrelais liggen (corrosie van de stekkers, relais zelf defect), alleen verklaart dat niet het nadieselen.

RE: contact slot verrot..

SirYun schreef:
mijn auto wilde vanmorgen niet uit (das weer eens wat anders dan niet starten): contact slot naar zijn grootje. :(

Kijk even op marktforum (want ik ben dus nu op zoek naar een contactslot + sleutel).




Heb er nog diverse liggen hoor dus kom maar aanwaaien... :D

RE: contact slot verrot..

Gezien de datum van zijn post denk ik dat SirYun het al heeft opgelost :)

RE: contact slot verrot..

hahahah goeie...had helemaal niet op de datum gelet van zijn vraag/post....

RE: contact slot verrot..

tjah..

ik heb denk ik zeker 6 maanden zonder contactsleutel gereden.. even een draadje tegen een contactje duwen en gaan..:)

maar nu heb ik gewoon weer een proper contactslot. was wel wennen, en die vonken waren eigenlijk wel koddig