Contactpunten

RE: Contactpunten

Laatst een andere motor in de Mini gelegd ivm een te hoog olie verbruik. Hierbij heb ik veel onderdelen overgezet van het oude blok zoook de verdeler.
De motor afgeregeld en liep goed.
Na vele tientallen kilometers stopte de motor ermee.
Na lang zoeken bleek dat de afstand van de contactpunten te klein was, deze aangepast en de motor liep weer.
Na een tijdje weer het zelfde.
Bij nadere inspectie bleek dat het kunstof van de punten gesmolten was.
Mijn vraag is nu wat kan hier de oorzaak van zijn.







Het blauwe gedeelte is gesmolten.

Groet

Leon

default

RE: Contactpunten

Leon Wiltink schreef:

Bij nadere inspectie bleek dat het kunstof van de punten gesmolten was.




## ik kan de plaatjes niet bekijken (e.e.a. werkt niet), dus de vraag: weet je zeker dat de kunststof gesmolten is en niet razendsnel gesleten?
ik las in een ander autoforum klachten over de slechte kwaliteit van dit soort ontstekings-parts die als 'namaak' uit een niet nader te noemen groot land ten oosten van rusland komen.

smelten kan alleen door hitte, en de fiber van de puntjes moet daar tegen kunnen als het goed is, daarbij wordt die onderbrekeras helemaal niet loeiheet.

RE: Contactpunten

een kapotte condenstaor wil voor gekke dingen zorgen...

default

RE: Contactpunten

Red Flame schreef:
een kapotte condenstaor



## iha. verbrande puntjes toch??
hoe zijn de puntjes zelf op de plaatjes?

RE: Contactpunten

De foto's staan er nu ook bij.
De puntjes waren niet beschadigd. het nokje wat tegen de as aankomt is ook niet beschadigd.
De condensator is nieuw.

Groet

Leon

default

RE: Contactpunten

## bedankt voor de plaatjes.
het lijkt erop dat de kunststof niet in orde was.
ik zou het setje gewoon terugbrengen naar de zaak waar je het van hebt en een nieuw setje monteren.

mogelijk is het een gietfout of een uithardingsfout in het plastic.

imho. is het een probleem van dit exemplaar.