contactslot kapot!

RE: contactslot kapot!

mijn contactslot geeft de laatste tijd nogal wat problemen:je krijgt hem af en toe niet meer terug gedraaid als de auto loopt.
ik spuit er nu weekelijks een stevig portie wd40 in maar dat is natuurlijk ook alleen maar uitstel.
het slot is waarschijnlijk versleten :(
ik denk wel dat ik een 2e hands dingetje kan regelen maar..heeft er iemand ervaring met het vervangen van zoiets?

RE: contactslot kapot!

Ik ben bang dat je ook daar weer de altijd populaire breekbouten zal tegenkomen. Hakken, zagen en boren dus (onder een hoop gevloek en gezweet). Een moer erop lassen is de oplossing maar daar heb je natuurlijk wel een lasapparaat voor nodig.

RE: contactslot kapot!

een bout erop lassen is geen probleem, en dan kan je die breekbouten er zo uitdraaien oid?

RE: contactslot kapot!

Een breekbout is niks anders dan een "normale" bout, maar met een kop erop die bij een bepaalde belasting afbreekt en een "veilige" ronde kop achterlaat. Waar dus geen sleutel meer op past. :(

RE: contactslot kapot!

Eelke schreef:
Een breekbout is niks anders dan een "normale" bout, maar met een kop erop die bij een bepaalde belasting afbreekt en een "veilige" ronde kop achterlaat. Waar dus geen sleutel meer op past. :(



Geef mij maar een hamer en een beitel en ik mep ze er zo uit....5 minuten werk.

Maaruh, ik heb nog wel een aantal contactsloten liggen hoor...

RE: contactslot kapot!

Dan heb je vast heel wat moeten oefenen voor dat zonder schade aan andere onderdelen lukte (als dat al lukt :))

RE: contactslot kapot!

Nha...valt wel mee hoor. Behalve dat af en toe het vel van mijn vingers afkomt omdat de hamer er langs schiet...:-( tot nu toe weinig kapot gemaakt...

RE: contactslot kapot!

:)\\_




Ik voelde hem al aankomen, heb eindelijk deze smiley maar eens toegevoegd, want nu had ik hem toch echt nodig :)
[code:12uk3da9]:)\\_[/code:12uk3da9]

RE: contactslot kapot!

Rene schreef:
[..]

Maaruh, ik heb nog wel een aantal contactsloten liggen hoor...



Oh ja? Ook van het oude type??? Kijk hier eens naar: http://www.minisevenclub.nl/index.php?c ... .nl/forum/

RE: contactslot kapot!

In iedergeval bedankt voor het aanbod
maarre.. maasdam dat ligt niet echt om de hoek.
de vorige eigenaar heeft ook al geprobeert om het slot open te zagen maar heeft het blijkbaar opgegegeven :P

RE: contactslot kapot!

henkmarius schreef:

Ook van het oude type??? Kijk hier eens naar: http://www.minisevenclub.nl/index.php?c ... .nl/forum/




Krijg de link niet geopend...

RE: contactslot kapot!

http://www.minisevenclub.nl/index.php?c ... 3Ft%3D3259

zo dan, iig zoek ik nog een contactslot maar dan voor een mini uit 1975

RE: contactslot kapot!

@ rene

leg je tactiek een suit.
wil ik ook kunnen.
ik moet vandaag of morgen ze ook los hebben.
sla je gewoon de draad eruit, en dan later vastzetten met moer een bout?

RE: contactslot kapot!

Wat ook kan is met een dremel een sleuf in de kop slijpen en met een schroevendraaier en een tang losdraaien. Af en toe een beetje laten schrikken door een tik op de kop van de schroevendraaier te geven wil ook helpen.
Let er wel op dat je het sleufje breed en diep genoeg maakt (maar niet al te breed natuurlijk) om de schroevendraaier voldoende grip te geven.

Ik heb zelf met een klein dun beiteltje de bouten al eens los gekregen. Meestal zitten ze niet zo vast.

RE: contactslot kapot!

Tweeledige vraag;

ik heb het vermoeden dat het contactslot van Pepe's kar kapot is; zodra ik de + van de accu aansluit heb ik spanning staan op de witte draad (bovenste zekering in het 4 zekeringen kastje).

Deze draad komt van het contactslot en dit zou toch een geschakelde draad moeten zijn? Hiermee bedoel ik dat je hier pas spanning op zet als je je contactsleutel in standje 1 zet?
Voor zover mijn kennis reikt is bruin de voeding van je contactslot en alle overige draden zijn geschakeld, correct me if I'm wrong.

Stel dat hij inderdaad kapot is, ik heb nog een stuurkolom met contactslot liggen alleen zit daar geen sleutel bij. Is het mogelijk het contactslot om te bouwen waarbij je dan weer de oorspronkelijke contactsleutel gebruikt?

RE: contactslot kapot!

Paul schreef:
Is het mogelijk het contactslot om te bouwen waarbij je dan weer de oorspronkelijke contactsleutel gebruikt?



Volgens mij kan je het binnenwerkje wel omzetten ja,zeker weten doe ik het niet,das een tijdje geleden dat ik het contactslot in de handjes had.
Zeker de moeite waard om het in ieder geval een poging te geven nietwaar ;)

RE: contactslot kapot!

De oplossing voor afgeknapte bouten e.d.
Een links tap! Een WAT :? denken jullie...
Een linkse tap is een taps toelopende "tap" met een grove LINKSE draad. je boort een klein gaatje in je afgeknapte bout, draaid er het begin van je linkse tap in, (wel "verkeerde" kant opdraaien) en daarmee komt de "tap" vast te zitten in de bout. Omdat je de tap de "verkeerde" kant opdraaid komt de bout los... :) :)

Geen gedoe met lassen, breeken of wat dan ook.
Veel succes!

Greetz, Gerard & Anouk

p.s. te koop bij de betere groothandel.

RE: contactslot kapot!

Anouk's Mini schreef:
Een links tap! Een WAT :? denken jullie...




Zo... van welke planeet kom jij zeg... ;)
dat is al zo'n oud onderwerp die al zo vaak herhaald is... dacht je nu echt dat jij iets nieuws aan het melden was... :)" title="Evil" />

RE: contactslot kapot!

nee, maar wel voor deze jongens met hun lasapparaten en tangen...
(waar was jou hulp dan? ;) ;) )
Greetz.

RE: contactslot kapot!

[off toppic] lees het topic maar ff terug dan heh ;)
[/offtopic]

RE: contactslot kapot!

daarnaast had de topicstarter ook gewoon even de zoekfunctie kunnen gebruiken nietwaar?!
maar hier zijn ze allemaal zo vriendelijk om de mensen te helpen die te lui zijn om de forumregels even te lezen,(ja hoor ik ook :P )

RE: contactslot kapot!

Bruutmans schreef:
daarnaast had de topicstarter ook gewoon even de zoekfunctie kunnen gebruiken nietwaar?!
maar hier zijn ze allemaal zo vriendelijk om de mensen te helpen die te lui zijn om de forumregels even te lezen,(ja hoor ik ook :P )



en dat maakt dit forum ook zo gezellig.
toevallig was ik gister op een poloforum.
ik had net een endere auto gekocht, een polo dus, en wou de voorste knipperlichten vervangen voor witte.
ik een topic openen nadat ik had gezocht en dus niks gevonden.
eerste reactei van een poloforummer was:even zoeken in plaats van een topic te openen.
nadat ik had gemeld dat ik dat had gedaan, werd mij verteld om maar even te kijken onder de kap, en dat het echt niet moeilijk was om het te vinden.
niet echt een behulpzaam forum was mijn eerste gedachte.

dat is hier wel anders!!!
complimenten aan iedereen op dit forum!!!

RE: contactslot kapot!

De moeite die men nam om zo te reageren had men net zo goed kunnen steken in het geven van een antwoord op de vraag :)

Linkse tappen...klinkt leuk, maar als de bout echt vastzit.... :x Ik ben meer van de rigoreuze oplossingen, luchthamers ed :)" title="Evil" />

Dennis

RE: contactslot kapot!

Mijn ervaring met linkse tappen is dat ze meestal afbreken.... dus voor mij is het ook geen optie...

default

RE: contactslot kapot!

hier dezelfde ervaring en dus ook mening als Rene...
met name dunne (kleine maat) linkse-tappen maken, nadat de punt van de tap moervast -en afgebroken- in je uit te draaien boutstukje zit, je haar alleen maar grijzer..

RE: contactslot kapot!

metrodriver schreef:
je haar alleen maar grijzer..



En daar heb jij er al genoeg van :)" title="Evil" /> ;) :P 8)

RE: contactslot kapot!

En weer on-topic;

probleem is alweer opgelost, ik had een stekkertje verkeerd zitten op het zekeringskastje :x