cooper 2001

RE: cooper 2001

Ik weet niet of ik op de juiste afdeling ben maar mijn mini gaat steeds schever staan aan de bestuurders kant, het wiel raakt al bijna de auto.
Ik heb er geen ongeluk mee gehad en niet raar mee gereden.
Wat zou dit kunnen zijn?

Mettertijd zakken de rubber veerbollen in aan de voorzijde. De bestuurderskant heeft daar meer last van omdat daar het naast het gewicht van de motor ook het gewicht van de bestuurder ook nog eens bijkomt. Oplossing is nieuwe veerbollen of HiLo's of een combinatie van beide.

Dennis

Klassieke Mini uit 2001?

Dank je wel, blijf hopen dat het niets ernstigs is.

Even hierop doorgaan na enige overpeinzing.
Ik dacht dat mijn mini gewone vering had maar veerbollen die moeten toch vol zitten met lucht.
Ik ben een enorme minifan maar afhankelijk van de garage want ik heb er totaal geen verstand van.

Is de Mini een klassieke Mini of een New Mini?

Dat vroeg ik me dus achteraf ook af. Als het een New Mini is dan heb je een serieus probleem en is waarschijnlijk de schroefveer oid gebroken.

Dennis

een klassieke
Maar hoe zit het dan met die veerbollen?

De veerbollen van een mini (klassieke) zijn niet gevuld met lucht hoor.
Hoe zo'n ding eruit ziet zie: klik hier

Ik heb zelf alleen ervaring met die aan de achterkant vervangen (inclusief bijbehorend cupje), en weet niet of dat aan de voorkant net zo werkt.

Prijzen voor vervangen vallen verwacht ik wel mee hoor...

Om ze te vervangen heb je een veerbolcompressor nodig itt de achterkant. Gaat best wel wat werk in zitten. In de garage zullen ze al gauw 2 tot 3 uur rekenen.

Ik zou zelf de bollen laten zitten en HiLo's monteren. Ga je toch voor nieuwe bollen dan zou ik alsnog die HiLo's monteren, omdat de ervaring leert dat de auto nogal hoog komt de staan met nieuwe bollen en je dit met de HiLo's kunt corrigeren.

Dennis

voor het idee ...
procedure:
http://blog.minisport.com/2011/08/mini- ... ion-cones/

(hier worden alleen "niet standaard" veerbollen gebruikt ... )