Crown wheel en Pignon

RE: Crown wheel en Pignon

Hi guys,

nu m'n bak en diff eraf liggen ben ik aan het rondneuzen.
Wat ik tegen kom is info over crownwheel en pignon - en verschillende overbrengingen.
Wat zijn redenen om die verhoudingen aan te passen? is dat gebruikelijk om te doen?

groete
Gerrit

RE: Crown wheel en Pignon

reden om die verhoudingen aan te passen zijn het gedrag van de wagen bij verschillende toerentallen (en dus snelheden): hoe lager de verhouding, des te minder toeren bij bepaalde(hoge) snelheid; hoe hoger de verhouding hoe meer toeren, maar dus ook sneller optrekken (maar minder topsnelheid)

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Crown wheel en Pignon

het is een optie maar hoeft dus op zich niet.

ben je tevreden met het rijgedrag van je mini?
dan zou ik het niet veranderen

wil je een stoplichtsprinter?
zet er een kortere in ..

vooral veel snelweg?
wat langere erin.

kijk eerst eens wat je nu hebt, voordat je dingen gaat wijzigen

en als je ze vervangt, altijd allebei tegelijk, omdat ze als set op elkaar zijn ingereden