cylinderkop Injectie vs Carb

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

Zit er een verschil in cylinderkoppen tussen een injectie en een carb?
Op minisport is de inlaatpoort van een stage2 carb kop groter dan die van een stage2 injectie.
Maar past die carb dan op een injectie of niet?

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

Een injectie is simpelweg terug te bouwen door de electra gedeeltelijk los te halen en een carb erop te zetten... De kop zou dus in grote lijnen hetzelfde zijn.

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

Het enige wat anders is bij een standaard carb. kop tegen die van een std i-versie is de bypass aansluiting in je thermostaathuis.
En die zijn er 9 van de 10 toch al af.
Dus een "replacement" kop komt dan ook met afgeblinde aansluiting (carb kop)(dicht gesoldeerd met hardsoldeer) of zelfs geen aansluiting (i-kop).
Greetz , Jeroen2 :D

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

1300 cooper(>90)/metro koppen hebben geen bypass... ;)

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

Je hebt ook nog verschil tussen mpi en spi cilinderkoppen. (bevestiging voor dynamo)

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

Wat ik me vooral afvroeg, is het volgende.

Als je bij minisport ga kijken, heeft de carburator versie van de stage 2 dezelfde in- en uitlaat afmetingen als de Stage 3 injectie.
Kan iemand mij dit uitleggen?

Ik heb dus net een Stage2 kop gekocht voor op mijn injectie.

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

Dat is me ook al eens opgevallen , maar stage 1-5 is een begrip dat een beetje los/vast gebruikt is en heeft niet alleen met de kleppen te maken maar ook wat er is weggeflowed is in de kop tov deze kleppen.
Bij avonbar hebben ze op dit gebied de meeste ervaring , zij leveren aan Msport.
http://www.speedgenie.co.uk/avonbar/index.html
Dit om met dezelfde aanzuig-flow-lucht net evenveel brandstof naar binnen komt als bij een i-model.
Bij een i is de brandstof door de ECU geregeld.
Bij een carb. moet je alles van je flow hebben!!
Dus eigenlijk komt flowen bij een carb-model precieser en zal je een grotere inlaatklep MOETEN gebruiken.
Note : dit is niet alleen bij een stage 3 maar bij alle stages tov carb versus i-model!!
Greetz , Jeroen2 :D

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

Kop is ook geflowed, dus in feite is dit voor mijn injectie een stage 3 als ik het goed versta.

Dan heb ik echt wel een koopje gedaan :)

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

Als je in de buurt bent wil ik altijd 'ns een sprintje trekken met m'n standaard MC, zelfde bouwjaar, banden en reeks dan de jouwe zoals je wel weet. Kunnen we direct het verschil zien.

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

En welke buurt is dat dan?

Zal eerst wel zien of ik hem er deftig opkrijg... :)

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

[size=59:lh0y77ja]Linkeroever[/size:lh0y77ja]

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

Tja, tis persoonlijkheid dat telt he :+)

default

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

marc26 schreef:
Je hebt ook nog verschil tussen mpi en spi cilinderkoppen. (bevestiging voor dynamo)


ik heb twee kapotte kleppen in me 1300 injectie kop,
ik kan een ander koppie kopen van een 91 er carburatie die van mij is van 92en dus injectie,

gaat die gewoon passen als het manifold omschroef?

groetjes,
donny,

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

To change pre-1992 head to post-1992 fitment (except TPi) -

Fit heater take-off blanking plate (p/no. 2A180) and gasket (p/no. 88G221) and fit by-pass hose blanking cap (p/no. CAM4126) or remove by-pass hose adaptor and fit blanking plug (p/no. 88G619). For single point injection only - blank water temp gauge sender unit hole off with 5/8"UNF threaded plug (p/no. 5/8UNF).

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

je kan natuurlijk ook eens kijken of die kop nog te redden is.

RE: cylinderkop Injectie vs Carb

En wie zou dat kunnen... Juist.. Joost alias SirYun... O:)