de losse draadjes van een SPI

RE: de losse draadjes van een SPI

Jawel, zoals menig SPI rijder wel zal weten, zitten er nogal wat losse draadjes in de motorruimte.
Zo ben ik er vadaag weer een tegengekomen en wel de volgende;


Zoals jullie zien, is het een bruine draad die onder mijn inlaatspruitstuk hangt.
Ik heb wel eens gehoord ( dank je, Jeroen) dat er een verwarmingselement zit in dat spruitstuk.
Zou dit de stroomtoevoer kunnen zijn?
Weet iemand waar de aansluiting dan zit op het spruitstuk?
Of zwam ik hier maar wat uit mijn nek, en is het weer een draad zonder functie?

RE: de losse draadjes van een SPI

Yep , dit is idd je verwarming van je spruitstuk.
Zorg 1st dat je uitlaat en motor tastbaar zijn want je moet met je hand en pols onder je spruitstuk proberen te komen , dan voel je precies recht onder je ejector.spruitstuk een steek-stekkertje , dat is 'm!!
Daar moet deze op!!
Als je koud start loopt hij zeker shit ..... totdat de koelwatermeter net begint op te lopen .... dat is het symptoom!!
Als hij dus warmer is dan 50 graad C loopt hij zowiezo goed want dan word deze plaat ook niet meer verwarmt!!
Greetz , Jeroen2 :D
P.S.1 Heb je kolenschoppen en/of dikke polsen kan je beter linksvoor het spruitstuk ff wat aan de kant duwen en/of wegslopen zodat je er beter bij kan!!
P.S.2 wel 'n STD uitlaatje hoor , LCB-tje is toch wel lekker hoor!!

RE: de losse draadjes van een SPI

Dank je wel Jeroen voor de info!
En wat betreft zo`n LCB uitlaatspruitstuk; maakt dat veel verschil uit?

RE: de losse draadjes van een SPI

Qua top (snelheid) niets , maar wel qua koppel (trekt dus beter).
Bij lage/midden toeren heel wat meer koppel , je kan zonder gas te geven je koppeling op laten komen.
Hij trekt sneller op en je kan een 200-300 rpm verder door trekken.
Overall win je ongeveer 4a5 BHP , je merkt het wel.
Het maakt ietswat meer herrie omdat de downpipes enkelwandig zijn itt de STD die dubbelwandig zijn.
Van de week gaat er weer een andere Siacam onder de ejector om dan daar het verschil weer mee te zien!!
Dan gaat de PTC er weer uit en Siacam erin.
Greetz , Jeroen2 :D

RE: de losse draadjes van een SPI

Doe mij nog maar eens wat "losse draadjes". Ons BO-tje heeft er niet zo heel veel (voor zover we weten), maar wellicht dat we er nog kunnen vinden...

Kom maar op met foto's of beschrijvingen. ;) Leerzaam!

Harald

RE: de losse draadjes van een SPI

Wat bedoel je precies HASA???
Je kan gewoon de zoekfunctie gebruiken als je iets niet weet!!!
Staat het probleem wat je hebt er niet bij dan kan je 'n topic aanmaken en kunnen we (forummers) je evt. helpen.
Greetz , Jeroen2 :D

RE: de losse draadjes van een SPI

Ik bedoelde aan te geven dat ik me niet bewust ben van heel veel losse draadjes. Ik heb er geen probleem mee maar vindt het zeker interessant om te zien of er bij ons ook draadjes los hangen (al dan niet bedoeld). Fazzeray schreef dat het een bekend verschijnsel is, dus was ik benieuwd naar welke draadjes er dan als loshangend bekend staan. Overigens, als ik een specifiek probleem heb zoek ik eerst en vraag dan (liefst in het meest passende onderwerp).

Dus vandaar.

Groeten,

Harald

RE: de losse draadjes van een SPI

Hehe, het draadje zit weer vast!
Wat een @#$%@#$#!werk zeg; eerst geprobeerd vanaf de linkse kant, maar ik merkte dat het draadje wel erg kort was en dat ik er niet goed bij kon met m`n handen.
Zelf een verlengkabeltje gemaakt, auto opgekrikt en met een pvcbuisje (vraag niet hoe) met een ringetje erop het stekkertje aangesloten.
Ben nu benieuwd of er verschil te merken is....... :? (zal wel met wat kouder weer zijn)

Wat betreft de losse kabeltjes, heb ik er nog een;
een wit draadje met een zwart kabelschoentje wat uit de draadboom komt rechts van het zekeringskastje.
Foto volgt zo spoedig mogelijk.

RE: de losse draadjes van een SPI

Ik heb ook dat losse draadje, maar kan het nergens op aansluiten, het komt wel eens voor dat dat van een optie kan zijn die niet op de mini zit ivm standaardisering van een kabelboom. :D

RE: de losse draadjes van een SPI

Dit is voor 'n Rover-alarm = de + die naar start contact en bobine gaat!!
Dan hebben jullie beide dus geen STD alarm.
Greetz , Jeroen2 :D

RE: de losse draadjes van een SPI

Nog eentje: (weet niet precies meer hoe ie eruit ziet, zou ik weer eens moeten kijken)
Rechts achterin de motorruimte (tegen het schutbord) een kabeltje met een groene kop.

RE: de losse draadjes van een SPI

gewoon Bas schreef:
Nog eentje: (weet niet precies meer hoe ie eruit ziet, zou ik weer eens moeten kijken)
Rechts achterin de motorruimte (tegen het schutbord) een kabeltje met een groene kop.



jip, en precies zo'n zelfde kop zit wel aangesloten op dat kastje (?) dat boven de subframe-bout zit.

Dat is er ook een waar ik me van afvraag waar hij voor is.

RE: de losse draadjes van een SPI

Juist die bedoel ik! :) Rara wat is dat...
Wie weet trouwens waar de losse kabeltjes voor een toerenteller hangen? (Mij is verteld dat die ergens klaar liggen om aangesloten te worden...)

default

RE: de losse draadjes van een SPI

Als het goed is hangt ie naast je distrubuteur. Maar een deel van het draadje komt al uit de dist.. Heb hem laatst nog losgehaald voor de uitbouw van mijn motortje... (1000HLE)

Rob

(we kijken morgen wel even)

RE: de losse draadjes van een SPI

jeroen2 schreef:
Dit is voor 'n Rover-alarm = de + die naar start contact en bobine gaat!!
Dan hebben jullie beide dus geen STD alarm.
Greetz , Jeroen2 :D



Heb ik wel en dat werkt goed ondanks dat deze niet is aangesloten.... :?

RE: de losse draadjes van een SPI

gewoon Bas schreef:
Wie weet trouwens waar de losse kabeltjes voor een toerenteller hangen? (Mij is verteld dat die ergens klaar liggen om aangesloten te worden...)



KLopt, de kabeltjes liggen gewoon achter je klokken in de draadboom

RE: de losse draadjes van een SPI

Dat alarm van mij was ook origineel.....ik had er alleen zo veel problemen mee dat ik het heb omgeruild voor een nieuwer type.
Blijf nog steed met dat maffe witte kabeltje zitten... :?

RE: de losse draadjes van een SPI

gewoon Bas schreef:
Nog eentje: (weet niet precies meer hoe ie eruit ziet, zou ik weer eens moeten kijken)
Rechts achterin de motorruimte (tegen het schutbord) een kabeltje met een groene kop.



Die weet ik, die weet ik!
Dat is een kabeltje waarmee de ECU uitgelezen kan worden.

RE: de losse draadjes van een SPI

Fazerray schreef:
Die weet ik, die weet ik!
Dat is een kabeltje waarmee de ECU uitgelezen kan worden.



Nou je gaat door voor de magnetron Fazerray. ;)

Groetjes Brenda

RE: de losse draadjes van een SPI

Fazerray, deze is voor jou als je de magnetron wilt hebben. :9

In de kofferbak ligt een zwart kabelschoentje, deze zit ongeveer ter hoogte van het rechtse kofferbakscharnier :? . De kabel die hier aan vast zit, komt vanaf het rechterachterlicht. Alleen kan ik nergens ontdekken waar dat kabeltje aan vast zit. En ook niet wat de functie hiervan is...

RE: de losse draadjes van een SPI

Euhhhhhh.....krijg ik nog wat bedenktijd?
Volgens mij heb ik ook zoiets achterin liggen; zal wel eens kijken.
Misschien is dat een een voorbereiding voor rechtssturende Mini`s zodat de mistlamp aan de rechterkant zit?
Ik zou het niet weten........ :?

RE: de losse draadjes van een SPI

Volgens mij wordt met die groene kop, kabeltje... als het die is als je voor de motor staat een de linker kant, dan is dat iets met je vacuum nog iets. 1 van de kabeltjes gaat naar je computer geloof ik.

RE: de losse draadjes van een SPI

Jos,
dit kabeltje wat ik bedoel (en bas, denk ik, ook) zit toch echt aan de rechterkant (als je voor je mini staat) :?

RE: de losse draadjes van een SPI

Ja...