Trekt het stuur naar 1 kant -> oneven remslijtage.
Als de remblokjes bij BL empire haalt zijn ze (geloof ik ) 30 euro dan heb je wel 4 stuks.
Vervangen is een piece of cake.
- Login of registreer om te reageren
Trekt het stuur naar 1 kant -> oneven remslijtage.
Als de remblokjes bij BL empire haalt zijn ze (geloof ik ) 30 euro dan heb je wel 4 stuks.
Vervangen is een piece of cake.
thnx dacht ik al
wat is de meer waarde van die greenstuf remmen?
sorry voor de "stomme" vragen
(sorry voor de reclame mag dat eigenlijk wel? )
Ingediend door Mini Martin op wo, 21-01-2004 22:24
Wie vraagt is dom voor een paar minuten.
Wie niet vraagt is dom voor altijd.
Loesje
Reclame Zolang het geen anti-reclame is.
grtzz Martin
Ingediend door dieseltje op wo, 21-01-2004 22:33
die blokken geven wel degelijk meer remkracht ze slijten daar en tegen ook harder en er treed minder fading op dus is wel een goed plan dat als je ze toch vervangt da je ze vervangt voor zulk soort blokken die nie heel veel duurder zijn maar wel eficienter
Ingediend door ralphey op wo, 21-01-2004 22:34
Lijkt mij toch een geval van kromme schijven, heb het probleem zelf ook
Groeten, Ralph
Misschien een idee om eens "*trillen* *remmen*" (waarom? Zie forum tips & truuks) in de zoekfunctie in te vullen? Dit is al zo vaak gevraagd...
trillen op stuur met remnmen duid op kromme schijven
en als je minietje naar 1 kant trekt met remmen zou ik iets verder zoeken dan zomaar blokjes vernieuwen,
mischien zit er wel een zuiger vast in je remklauw of het geleidingsmechanisme als je remklauwen hebt met de zuiger(s) aan 1 kant.
Tip: Als je je blokjes vervangt, kijk dan ook meteen naar de schijven.
Wil je leuke schijven hebben, die kun je ook bij Bernd halen ( wel geventileerde !!!!) voor maar 45 euri's per stuk !!!
Meteen wat brute rempower op je knalkar hahahaha
geventileerde !!!!) voor maar 45 euri's per stuk
.. alleen jammer dat geventileerde schijven niet onder standaard klauwen passen :)" title="Evil" />
groetjes,
Theo van den Bogaard
99% zeker dat je schijven krom zijn,dus je moet de schijven en de blokjes vervangen zal je iets van 150 euro kosten(dus montage en materiaal) om ze er op te laten zetten..
hoi,
voordat je schijven en blokken gaat halen, kontroleer ff hoe het met je wiellagers is. ik had ook last van een trillend stuur. en dat bleek mijn wiellager rechtsvoor te zijn.
succes ermee
eh. kan soms heel simpel lucht in de leidingen zijn. dat ie naar links of rechts trekt. Ik heb er last van gehad. ff ontluchten en weer net zo recht..
was dat bij he rijden of alleen bij het remme is bji mji namelijk alleen bij he remme (pappa denkt ook dat het de remme zijn haha
Zolang we het alleen hebben over trillen tijdens het remmen, niet over naar links of rechts trekken, of trillen tijdens het rijden, praten we vrijwel zeker over een kromme remschijf. Kun je zelf vervangen, maar iedere Rovahh dealer kan ze ook voor je afdraaien. Dat laatste is wellicht goedkoper als zelf nieuwe schijven monteren
Groet, Jos (Kennie)
Eventjes een berichtje in dit topic plaatsen.
Ook ik heb vrij hevige trillingen bij het remmen (wordt langzaam erger). Heb 7.5" schijven voor, en ze zijn pas in December gemonteerd. Wiellagers, remklauwen, fusees alles is nieuw. Je voelt de trilling in het stuur en in het rempedaal, dus het lijkt er op dat mijn schijven krom zijn... Is dit niet wat snel? Ik heb er niks geks mee gedaan, misschien in de tijd dat ze er op zitten 2 of 3 keer een noodstop moeten maken maar dat moet toch kunnen lijkt mij?
Schijven zijn normale 7.5" versie (zonder groeven) en de remschoenen zijn van Mintex. Wat misschien ook wel handig is om te vermelden; er zit een lichte speling in het stuurhuis (wordt binnenkort een nieuwe besteld) maar dat verklaart niet het trillen in het rempedaal... En als er eventueel lucht in het remsysteem zou zitten kan dat ook niet de oorzaak zijn denk ik...
Ideeën..?
Om te beginnen zou ik eens alle rubbers in de voorwiel ophanging controleren, en dan met name de rubbers van de onderste draagarmen en die van de reactie/trekstang.
Daarnaast is het altijd van belang om de naaf waar de schijf tegenaan komt (is bij een 7,5" geïntegreerd meen ik?) goed schoon is alvorens je de schijf monteert.
Die "noodstops" die je hebt moeten maken, was dat kort na het monteren van de schijven?
Kromtrekken wordt vaak veroorzaakt door overmatige warmteontwikkeling. Vraag is waar die warmte dan vandaan gekomen is. Als je na stevig remmen voor -bijvoorbeeld- een verkeerslicht vervolgens je voet op het rempedaal blijft houden, zal de schijf op de plaats waar de remblokken tegen de schijf drukken, minder warmte kunnen afgeven dan de rest van de schijf.
Ik heb de remmen van mijn Checkmate afgelopen IMM in Zwitserland en op de terugweg door Italië soms tot aan (letterlijk) rookontwikkeling warm geremd, maar ze gaven geen krimp, en nog steeds niet.
Heb je de metalen platen er ook op zitten achter de schijven ? Warme remschijven en opspattend water zijn ook geen vrienden.
De trekstang/reactiestang is vorige week vervangen en toen is alles meteen uitgelijnd.
En ja de 7.5" schijf is als volgt:
De noodstoppen die ik heb moeten maken was ivm andere weggebruikers die niet geheel goed deden opletten op de weg, en een noodstop was op de snelweg toen iedereen opeens vol op de rem ging (waarom weet ik niet, maargoed dat gebeurd vaker). De metalen platen achter de schijven zitten er ook gewoon op. De eerste noodstop was een tijdje geleden, toen de remmen er nog niet heel lang op zaten en de noodstop op de snelweg was 2 weken geleden, maar toen bestond het probleem al. Ik durf eigenlijk ook niet precies te zeggen wanneer het hele probleem begonnen is...
De rubbers van de onderste draagarmen zou ik nog eens na kunnen kijken, maar dan vind ik het nog steeds vreemd dat ik de trilling ook in het rempedaal voel (als je remt dan beweegt het rempedaal een beetje, als je snapt wat ik bedoel).
Zouden die cross drilled of grooved disks die je in de UK kan bestellen beter zijn/langer meegaan? Ik zal komende week nog eens de schijfjes demonteren en alles nakijken als ik weer eens tijd heb, misschien kom ik iets geks tegen...
Ingediend door _mini_cooper_ op zo, 18-03-2012 14:27
Ik zou eerst even je stuurhuis vervangen, ik had daardoor ook wat trillingen met remmen (door de speling wilt je wiel naar links of recht toe). Ik zal inderdaad wel voor een nieuw stuurhuis gaan, een tweedehands begint na een jaar misschien weer.
Dat was ik zowieso van plan, dan bestel ik een nieuwe in de UK (goedkoper), maar nu vroeg ik me af of ik dan meteen nieuwe schijfjes (grooved/cross drilled) en greenstuff pads erbij zal kopen, want als ik dan toch bezig ben, en voor die paar extra euro's hoef ik het natuurlijk niet te laten....
Je kan de schijven meebestellen, als blijkt dat de huidige niet krom zijn leg je ze op de plank tot je ze nodig hebt ?!
Succes,
Theo van den Bogaard
RE: de remmen voor
Ingediend door Mini-Weert op wo, 21-01-2004 19:38
bij mijn mini mpi cooper S uit 99 trilt het nog al bij het remmen (aan het stuur) wat kan dit zijn? en zo ja wat kan ik er aan doen of moeten er gewoon nieuwe op en hoeveel kost dat eigenlijk
bij voorbaad dank - Maarten