volgens mij zit 'ie met 207 Nm vast. Best veel dus nog eens ff kracht zetten denk ik...
- Login of registreer om te reageren
volgens mij zit 'ie met 207 Nm vast. Best veel dus nog eens ff kracht zetten denk ik...
De moer aan de vleigwielzijde heb ik los maar de andere nog niet.
Op wat voor een manier kan ik deze los krijgen zonder tandwielen te beschadigen.
De andere heb ik losgekregen door het lager uit de bak te halen en daarna het tandwiel in de bankschroef te klemmen.
Kan het zijn dat de moer in de bak linkse schroefdraad heeft?
.. volgens het boek:
twee versnellingen tegelijk inschakelen (daarmee wordt de as geblokkeerd) en dan met een goed passende dop losdraaien (is gewone draad) het kan zijn dat je een flinke hefboom (=steigerpijp) nodig hebt .. en je moet je bak dus ergens goed vast zetten http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/vise.jpg
HTH,
Theo van den Bogaard
Theo,
Bedankt voor je advies alleen hoe kan ik twee versnellingen gelijktertijd inschakelen daar het schakelmechanisme onder de tandwielen zit. Ik heb geprobeerd om de vork van de derde / vierde versnelling te omzeilen maar geen resultaat.
Misschien heb je nog een tip voor me.
Volgens mij kun je met de bediening 1 versnelling inschakelen, en dan een van de andere schakelringen met de hand in een versnelling drukken
zie:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 717#226717
groetjes,
Theo van den Bogaard
Theo,
het is gelukt de versnellingsbak ligt uit elkaar.
Is er een bepaalde volgorde om hem weer te monteren?
Hoe kan ik het Diff uitelkaar halen er zitten links en rechts van die potten want ik nl de lagers vervangen.
In die potten zit een kapje moet deze eraf, want als ik plaatjes bekijk moeten ze er zo af kunnen maar bij mij zitten ze goed vast.
Heb je daar ook een goede oplossing voor?
B.v.d.
Leon
Het hele topic wat Theo linkt:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 266#167266
gaat over het monteren van een versnellingsbak, dus lees het even door en stel je verdere vragen daar even dan houden we de informatie bij elkaar. Thanx
RE: demontage versnellingsbak
Ingediend door Leon Wiltink op ma, 17-04-2006 17:06
Momenteel ben ik bezit van een motorblok van een Mini 1000.
Alles zit een beetje vast (lang stil gestaan) en nu wil ik de versnelingsbak in zijn geheel demonteren.
Nu heb ik alleen nog de hoofdas over met aan beide zijde de moeren.
Ik heb al van alles geprobeerd maar het komt niet los.
De schroefdraad is neem ik aan gewoon rechts.
Als de as blokkeer door de tandwielen in een versnelling te zetten en met twee sleutels aan beide einde krijg ik hem niet los.
Wat doe ik verkeerd?