Een beetje vloeibare pakking zou ik er wel op doen. Niet te veel i.v.m. de montagedikte en de daarmee samenhangende speling/voorspanning op het diff en met de vinger uitsmeren tot een gelijkmatig laagje.
- Login of registreer om te reageren
Een beetje vloeibare pakking zou ik er wel op doen. Niet te veel i.v.m. de montagedikte en de daarmee samenhangende speling/voorspanning op het diff en met de vinger uitsmeren tot een gelijkmatig laagje.
vergeet niet het rubbere ringetje achter je diff klepje. je hebt nl achter 1 van de klepjes een veertje/busje/kogeltje zitten en daar zit een sealrubbertje. als je die vergeet gaat die ook flink lekken ( had het bij mijn blok vergeten )
[edit]Eh, onderstaand verhaal is voor het hele diff huis niet voor de diff-deksels[/edit]
ik heb hier een artikeltje van Keith Calver waarin wordt vermeld dat er diff-behuizingen zijn die mét pakking worden gemonteerd maar ook diff-behuizingen zonder pakking.
De laatste versie wordt dan natuurlijk wel gemonteerd met vloeibare pakking.
De bedoeling is namelijk dat de lagers van je diff klem worden gedrukt tussen het diff-huis en de versnellingsbak zodat ze niet mee kunnen draaien.
Als je bij het demonteren van het diff-huis een pakking tegenkomt dan zul je ook weer een pakking moeten gebruiken bij het monteren. Vloebare pakking is dan een add-on die wellicht te adviseren is.
Zit er geen pakking, dan moet je alleen vloeibare pakking gebruiken. Gebruik je wel een pakking bij het monteren terwijl er oorspronkelijk geen werd gebruikt dan heb je dus kans dat je lagers rond gaan draaien in de behuizing met grote slijtage-gevolgen etc etc
Correct me if I'm wrong, maar het diff-huis van mijn MG-blok had geen pakking en het diff-huis van mijn A-blok wel.
Ik hoor het graag als ik geen gelijk heb..
Chrizz schreef:
vergeet niet het rubbere ringetje achter je diff klepje. je hebt nl achter 1 van de klepjes een veertje/busje/kogeltje zitten en daar zit een sealrubbertje. als je die vergeet gaat die ook flink lekken ( had het bij mijn blok vergeten )
Laat ik dat nou ook eens vergeten zijn. Dikke mazzel dat er nog bij te komen is want t blok lag er al weer in
Dat vergeet je nooit meer
breek me de bek niet open...
mijn ervaring is dat het ALTIJD weer gaat lekken . Hoe goed je ook je best doet om oude pakkingresten te verwijderen, braampjes weg te halen, goed glad maken, heel gedoseerd vloeibare pakking eropsmeren, het gaat altijd weer lekken...
Wouter
RE: diff deksel pakking
Ingediend door Jos (Inno) op ma, 12-04-2004 17:23
Hoi,
m'n mini lekt (op zich niet zo vreemd, doen ze altijd wel) maar m'n mini lekt behoorlijk. en wel langs de diffdeksel. Nu wil ik de pakking hiervan vervangen (olie aftappen, potjoint eruit, diffdeksel los) is het wijs behalve de gewone pakking ook vloeibare pakking te gebruiken, om herhaling te voorkomen?