TLR-Mini zegt:
Nee.
Toch maar even reageren op deze, topic.
Heeft niet al iemand deze vraag in een andere topic gesteld?
Ik heb wel eens een Diff gede-monteerd van een Austin glider, met de motor er nog min of meer in. Eentje met nog de oude (on)bekend remote controll
Die Glider heeft (had) nog net iets meer ruimte dan een Mini. (was nog van een Duitser ook)
Wat ik wilde vertellen is het volgende. Het differentieel huis hoort bij de versnellingsbak. Die worden op elkaar afgestemd in de fabriek. (Althans volgens sommige boeken) Je kan dus alleen het binnenwerk vervangen of uitwisselen, of je moet de complete bak met diff vervangen.
Ik heb zelf altijd netjes het zelfde diff-huis op de bijbehorende bak teruggeplaatst en toen had ik deze wetenschap nog niet eens. Ergo, ik heb geen ervaring met het uitwisselen van een compleet differentieel, met het huis dus, op een andere bak. Heeft iemand die ervaring wel? En hoe is dat gegaan?
Greetz TLR
Voor de onwetenden onder ons. Een Austin Glider was een brick gebaseerd op de Mini, maar dan groter.
- Login of registreer om te reageren
RE: differentieel vervangen
Ingediend door nsluis op zo, 21-03-2004 20:10
Hoi mini-rijders,
Ik heb van de zomer een metro motortje (1275) in de mini gehangen. Daar ben ik niet ontevreden over, hoewel ik niet weet hoeveel kilometers ie gemaakt had zuipt iig heel weinig olie. Wat ie wel veel zuipt is benzine... en ik vind 'm toch wel erg snel hoog in de toeren zitten. Dit komt natuurlijk omdat ik het differentieel niet gewisseld heb.
Ik heb m'n 1000 motorje ook nog staan en ik dacht dat ik daar het differentieel wel van zou kunnen gebruiken. Nu is alleen mijn vraag of het te doen is zonder de motor eruit te takelen, daar heb ik namelijk niet zo heel veel zin meer in.
Iemand ervaring? Tips? Ik las er in het archief niet veel over behalve dat het lastig zou zijn zonder brug, maar misschien kan ik daarvoor naar een doe-het-zelf garage ofzo.
Groet,
Nanne