zowel in de 2e als 4e versnelling zetten ...
succes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
zowel in de 2e als 4e versnelling zetten ...
succes,
Theo van den Bogaard
Heb de bak los op de werkbank staan... Ook met het diff.huis ook los...
Moet ik het schakelstangetje in de goede stand zetten???
Ja, op de een of andere manier (heb het 1 keer gedaan en op dvd staan) moet je hem volgens mij uittrekken en draaien en zoals theo zei in z'n 2 en 4 zetten. Hij blokkeert dan zichzelf en dan kan je hem demonteren.
oke, dus een beetje priegelen met de schakelstang, totdat hij blokkerd, en dan met een lange dop koshalen!
Gaan we dat proberen!
diff-huis (en dus schakelstangetje) er af (is het makkelijkst) .. schakelstang moet uit die kleine vorkjes, anders kan je nooit 2 versnellingen tegelijk schakelen
als je van boven in de bak kijkt zie je de schakelvorken, die kun je dan in 2 versnellingen tegelijk zetten .. een beetje draaien kan nodig zijn ..
[edit:
beschrijving ..
"6 Turn the gear selector shaft anti-clockwise to disengage the stub and interlock spool from the bellcrank levers.
7 Working through the differential aperture in the gearbox casing, use a screwdriver to push the centre bellcrank lever inwards in order to select 4th gear. Lever the 1st/2nd selector fork towards the final drive pinion in order to select 1st gear. The gears are now locked together.
8 Flatten the locktabs, then, using a 1-1/2 inch AF socket, unscrew and remove the final drive pinion nut and lockwasher.
"
...uit de Metro-haynes ]
groetjes,
Theo van den Bogaard
Hier een paar picjes om het te verduidelijken;
Schakelstang engaged;
Schakelstang tegen de klok indraaien en naar buiten trekken
Alle versnellingen in de vrijstand
2e en 4e versnelling engaged en dus bak geblokkeerd
Nu nog de hele bak fixeren op de werkbank en succes met losdraaien van de pinion moer, die zit nogal vast met 150 Nm
RE: Differtieel wisselen
Ingediend door Peter op wo, 17-11-2010 09:51
Hoe kan ik het makkelijkste het diff verwisselen?
Het huis is van de bak af, maar nu moet ook de moer in de bak los, om daar dat kleinste tandwiel los te halen.
Het snelheidsmetertandwielhuis (aan de zijkant van de bak) is al los, dus daar kijk ik op de as van de versnellingsbak.
In deze as zit een zaagsnede, dus ik kan daar iets doorsteken, om de as te blokkeren. Maar dan kom ik er niet met een lange dop aan...
Met een sleutel (mt 38) krijg ik te weinig kracht om de moer los te draaien, en zo heb ik al een schroevendraaier krom gekregen (die in de zaagsnede gestoken zat...)
En ja, het borglipje is omgebogen!