Dikke koppaking na vlakken cilinderkop?

RE: Dikke koppaking na vlakken cilinderkop?

Ik vroeg met het volgende af. Als ik mijn cilinderkop laat vlakken (998 A+ uit 1991) is het dan niet noodzakelijk om een dikkere koppaking te plaatsen? Door het vlakken wordt de compressie hoger en kans op detonatie hoger. Detonatie (nadieselen / pingelen) had ik al last van.

Indien een dikkere koppaking noodzakelijk is is de vraag hoe kom ik hieraan. Ik heb nu een standaard koppakingset liggen.

RE: Dikke koppaking na vlakken cilinderkop?

Bij vlakken wordt, al je kop niet extreem krom is en dat kan bijna niet want hij is van gieijzer, maar een minimale laag van je kop geslepen.
Dus het is niet nodig om een dikkere koppakking te plaatsen.
Dat je nu last hebt van pingelen is een teken dat de ontsteking niet goed staat... en dat er wellicht dikke kool aanslag op de bovenste rand van de cilinderwand zit en mogelijk ook je kop...

RE: Dikke koppaking na vlakken cilinderkop?

Inderdaad dat was ook de reden waarom ik de kop eraf heb gehaald. Pingelen kon ik niet oplossen men de mengselregeling. Alleen met 98 had ik geen problemen. Ik heb de kop gereinigd en laten vlakken. We zullen zien of het nu beter is en hij weer 95 wil slurpen ;)

RE: Dikke koppaking na vlakken cilinderkop?

Wil ook helpen de kleppen in slijpen. Heb ik 3 jaar terug ook gedaan omdat er 2 kleppen vast zaten, meteen alle 8 gedaan en hij loopt als een zonnetje en geen na dieselen meer.

RE: Dikke koppaking na vlakken cilinderkop?

Inslijpen heb ik ook netjes gedaan. Nu maar hopen dat het werkt.... :?