Denk het wel, het is tenslotte stroperiger en dus durt het in mijn ogen ff langer voordat alles op temp is.
- Login of registreer om te reageren
Denk het wel, het is tenslotte stroperiger en dus durt het in mijn ogen ff langer voordat alles op temp is.
Ik was namenlijk ff heel erg bang dat het te maken had met die x dat ie zo enorm warm is gelopen.
Logisch gezien kwam ik er ook wel op,maar wil het toch even van jullie horen ook
Kom ik nog even op een nevenvraag : waterverbruik is rond een halve liter per week,kan dat?
Als ik in de radiator kijk staat het water dan altijd tot net op die ijzertjes die je erin ziet zitten,als ik dat bijvul (plusminus die halve liter) dan is dat na een week weer weg en staat ie weer op die ijzertjes,gooi ik er teveel in dan?
Eens proberen een week over te slaan en kijken of ie dan helemaal droog staat.
Met dit koude week kan het niet zo'n kwaat.
Het kan zijn dat dat nou eenmaal het peil is voor jouw mini.
En mocht ie droog lopen? (al is dat na nog een extra week pas bijvoorbeeld?)
Het is niet slim om met te weinig water te rijden. De temperatuursensor zit in het water, dus als het waterpeil te laag komt, zie je ook niet meer dat hij te warm is. Je kunt even onderzoeken waar hij lekt, meestal is de waterpomp de boosdoener. Hierin zit een gaatje waar het water meestal uit lekt. Mocht je koppakking lek zijn, dan komt er witte rook uit de uitlaat.
Ha die erik.
Nee geen rook,gelukkig wist ik die.
Ik had al zitten denken over afpersen,maar ja dat doe je ook niet "effetjes"
Ik vermoed idd ergens een heel klein lek.
Motorkap open, starten ff bij de waterpomp kijken, als je nattigheid voelt is deze het . Is meestal de boosdoener.
Echter water erin gooien is ook niet de bedoeling, maar ik hoop dat je koelvloeistof bedoelt, bij mij hield het wel op toen ik het water verving voor koelvloeistof. Ik denk dat het bij mij iets met warmte te maken had.
Groet ron
Hey die Ron.
Ja ik bedoel wel water.
Ben tijdje geleden droog gereden en warm gelopen.
dus water erin gedaan.
Sindsdien niet vervangen ook omdat het peil blijft zakken.
water kost niks en koelvloeistof wel
Dus eerst euvel vinden en dan koelvloeistof,maar wel snel want de winter komt eran!!
Oei oei oei,.....
En nog een schandalig vergeten en weggelaten feit.
Het spruitstuk is nog niet aangesloten,kan dat ook een oorzaak zijn van de bedrijfstemp?
Ingediend door Theo van den Bogaard op zo, 05-11-2006 20:38
misschien lekt je bovenste radiatorslang, het laagste punt daarvan is zo'n beetje de bovenkant van de ribben van je radiator; draai de klem er eens af en kijk naar de staat van de slang daaronder? (of gewoon vervangen)
Als 'ie te heet wordt kan het ook dat er teveel druk ontsaat en dat het gewoon door de overloop gaat. Koud water neemt minder volume in dan heet.
HTH,
Theo van den Bogaard
Theo van den Bogaard schreef:
Koud water neemt minder volume in dan heet.
HTH,
Theo van den Bogaard
Koelvloeistof heeft die eigenschap niet?
Ingediend door Theo van den Bogaard op zo, 05-11-2006 20:47
alles wat warm wordt zet uit, het 1 meer/sneller als het ander ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
Oke komtie.
Vandaag vrij omdat ik zaterdag gewerkt heb,dus ideaal om eens even onder de kap te duiken en de zaak te inspecteren.
Het zal wel aan mij liggen,maar soms is het net of die wagentjes dat weten!!!
Het oliepeil >>> netjes op peil!! (denk dat dat komt door de 15w50,gebuikte voorheen 15w40.)
Het waterpeil (zelfs na het spruitstuk te hebben aangesloten,ik lag er toch onder,dus ook maar meteen doen he ),maar goed het waterpeil dus >>> netjes op peil!!!
Tjah toen heb ik nog maar even de bougies vervangen voor NGK-tjes i.p.v de champions die erin zaten.
Wat me wel opviel was dat er 2 bougies (4 en 2) koffiebruin waren en de andere 2 tussen zwart en bruin,toch meer naar het zwarte toe,zo niet zwart
Voor de zekerheid heb ik nog maar even een halve liter van dat antifreeze spulletje bij het water erin gemikt.
Ook opvallend was en das sinds het water erin zit,komt er steeds meer roestwater tevoorschijn?(Eens een rondje rijden met een vaatwastablet erin??)
Zal dat niet onwijs schuimen!!
En een logische redenering lijkt mij dit:
Als er te veel druk in het systeem is gaat die eruit door de dop, stel nou dat er elke keer waterdamp uit gaat door de druk, dat is ook water toch???
Correct me if I'm wrong!
Groet, Jasper
Wat gaat schuimen?
Die vaatwastablet bedoel je?
Nou ja dat is het idee dan he,om het zaakje schoon te krijgen
Waarom zou je dit soort lapmiddeltjes gebruiken? je kan toch gewoon wat kopen wat ervoor bedoelt is?
Niet zo gek dat het water roestkleur krijgt. Al het metaal van je blok en je kop is onbehandeld, dit komt met water in aanraking en gaat dus roesten.
Je kan het beste er koelvloeistof in doen, ten eerste bevriest dit niet, ten tweede gaat metaal er niet van roesten, en als laatste smeert koelvloeistof de waterpomp en de thermostaat.
Crispy schreef:
Waarom zou je dit soort lapmiddeltjes gebruiken?
Lapmiddeltje?
Dit begrijp ik niet helemaal?
Wat word er gelapt dan?
RE: Dikkere olie (15W50) en waterverbruik
Ingediend door Bruutmans op zo, 05-11-2006 09:22
Leid dikkere olie ertoe dat de bedrijfstemperatuur later komt te liggen?
Ook dat ik langer met choke moet rijden dus.
Ze heeft echt ff nodig om volledig op temp te komen en niet weg te zakken in toeren.
Eenmaal warm,alles perfecto.
Starten gaat best goed,soms maar 1x rondslingeren of alleen al kijken naar de sleutel als je begrijpt wat ik bedoel