Licht aandrukken om de speling uit de ketting te halen. Niet tever dus, want kans op breken en dan slijt het kunststof sneller in (is niet echt de bedoeling).
- Login of registreer om te reageren
Licht aandrukken om de speling uit de ketting te halen. Niet tever dus, want kans op breken en dan slijt het kunststof sneller in (is niet echt de bedoeling).
Ik rij met duplexketting zonder spanner, volgens mij voorkomt een spanner alleen maar wat extra herrie als er slack in de ketting komt.
Als ik die geluiden ga horen komt er bij mij een beltdrive op.
hai ik ben barry megens
ik rij ook met een duplex ketting maar wel met spanner..
ik heb t net allemaal vervangen..
en er is niet echt een uitgangspunt voor de juiste spanning...
gewoon netjes je ketting op spanning zette dat is t belangrijkste...
en verder ff alles in de gate blijven houden..
zo'n spanner gaat inderdaad niet al te lang mee dat heb ik ook wel ervaren maar , ik vind t niet zo'n probleem .
ik heb een flop front dus het is een klusje van nix eigenlijk.
maar anders moet je voor de zekerhied even Damen En Kroes bellen in Boxtel (rover dealer)
Die kunnen je dat precies vertellen .
ik denk dat ze je t zelfde gaan vertellen als ik je nu heb gedaan....
Maar probeer t voor de zekerheid.
groetjes en succes < Barry Megens >
Ingediend door Mini Martin op zo, 04-06-2006 17:21
Heb ik weer.
In het blok een ratelend geluid.
Dus ik er van uitgaan dat de kettingspanner gebroken is.
Vanmiddag de boel open gegooid en blijkt er standaard geen spanner in te zitten.
Sterker nog, er geen ruimte voor.
De distributiedeksel is ook ovaal en kleiner dan de meesten.
Nu rammelt de boel en wat is wijsheid.
De ketting kan tussen de 1.5 en 2 cm heen en weer bewegen.
Als ik een duplexketting monteer zou het dan over zijn?
Of als ik een enkele neem blijft die dan ook rammelen?
grt Martin
Mini Martin schreef:
De ketting kan tussen de 1.5 en 2 cm heen en weer bewegen.
Als ik een duplexketting monteer zou het dan over zijn?
Of als ik een enkele neem blijft die dan ook rammelen?
Een ketting zal altijd slijten dus ook bij een duplex denk ik dat hij uiteindelijk zal kunnen gaan rammelen...
De distributiedeksel is ook ovaal en kleiner dan de meesten.
Kijk anders eens of je een deksel en montageplaat over kan zetten van een 1000 ofzo? Geen idee of het kan...
Ingediend door Mini Martin op zo, 11-06-2006 10:43
mini rijd ondertussen al weer een weekje.
heb een setje enkel gezet ipv duplex.
geen gerammel meer.
Ingediend door linkaard op di, 13-06-2006 12:02
Motoren die niet zijn uitgerust met een kettingspanner zoals bijvoorbeeld de 850 motoren, kunnen wel aangepast worden met kettingspanner zowel enkel als duplo.
Men dient dan enkel de grondplaat te vervangen en de distributie deksel die voorzien zijn van kettingspanners.
Inderdaad ook enkel of duplo kettingen met spanners slijten, voordeel hiermee is dat dan alleen de spanner gespannen hoeft te worden éénmalig.
Nadeel zonder spanner als deze ratelt dat dit niet mogelijk is en zullen de tandwielen en ketting vernieuwd moeten worden.
RE: Distributiekettingspanner
Ingediend door Fokko op ma, 12-09-2005 22:29
Hoi,
Ik ga nu voor de tweede keer mijn distributiekettingspanner vervangen omdat deze gebroken is. Ik kan echter nergens iets vinden over de spanning die je op dat ding moet zetten. Iemand enig idee? Ik vermoed dat ik de vorige keer teveel spanning erop heb gezet...
Gr, Fokko